قیمت سود و درآمد کارواش بخار

قیمت سود و درآمد کارواش بخار

برآورد درآمد و هزینه های کارواش

شغل کارواش  یک سری هزینه های اولیه و روزمره دارد که باید در نظر گرفته شود و معمولا باید این هزینه ها قبل از راه اندازی شغل کارواش بررسی شود.

راه اندازی شغل کارواش یک راه خوب برای ایجاد شغل است. طبق آمار ثبت شده جهانی که نشان می‌دهد هر کارواش بطور متوسط در سال حدود 20 هزار ماشین را می‌شوید.

اگر قیمت یک شستشوی معمولی را 25 هزار تومان در نظر بگیریم، سالانه حدود 500 میلیون تومان درآمد کسب می کنید.

که از این مبلغ باید مقداری را صرف مواد شوینده برای هر خودرو و قسمتی را هم برای نگهداری وسایل و تجهیزات کارواش هزینه کرد.

 

برآورد هزینه اولیه راه اندازی کارواش 

برای راه اندازی شغل کارواش علاوه بر هزینه اولیه باید اجاره یا خرید محل کارواش، هزینه خرید تجهیزات را در نظر گرفت. مکانی که برای کارواش در نظر می گیریم باید دارای محیطی برای مدیریت، محلی برای انتظار مشتری و اتاقی برای استراحت کارگران و فضایی جداگانه برای شستشو، خشک کردن خودرو و نگهداری وسایل باشد.

(اما در نظر داشته باشید که دستگاه های کارواش بخار نیاز به تاسیسات خاصی ندارند و از آنجایی که چرخدار هستند براحتی قابل جابجایی اند.)

 

هزینه های متغیر شغل کارواش

هزینه هایی که هر ماه ممکن است تغییر کنند مانند قبوض گاز، برق، آب، مواد شستشو و نانو و هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه ها هستند، که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

پرداخت قبوض

هزینه برق و گاز

تقریبا همه دستگاه‌ها و تجیهزات کارواش به برق نیاز دارند و طبق برآوردها خشک کن های خودرو بیشترین برق را مصرف می‌کنند. در ضمن برای تمیزی بهتر ماشین به آب گرم نیاز داریم، پس باید هزینه گاز را هم در نظر بگیریم.

 

برآورد هزینه آب و مواد شستشو

شغل کارواش مستقیما به مصرف آب نیاز دارد و جایگزینی برایش نیست ولی به دلیل کمبود آب و جریمه ها برای مصرف کننده های پر مصرف می توانیم از دستگاه کارواش بخار استفاده کنیم تا به صورت چشمگیری مصرف آب مجموعه پایین بیاید، و از آن طرف پساب کمتری هم تولید می شود.

مزیت استفاده از کارواش بخار این است که این دستگاه بدلیل تولید بخار پرفشار می تواند بسیاری از کثیفی ها را بدون استفاده از مواد شوینده از بین ببرد و به این ترتیب مصرف مواد شوینده ما را در طول یک ماه به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مواد شوینده کارواش

قیمت دستگاه کارواش بخار چگونه تعیین می شود

در ابتدا برای قیمت گذاری یک دستگاه بخارشوی کارواش باید مشخص کنید در طی روز چه تعداد ماشین برای شست و شو پذیرش می‌کنید و البته از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه، نوع طراحی دستگاه بخار درخواستی است،.

آلیاژ به کار رفته در دستگاه، طراحی تعداد نازل ها و مقدار فضای کار و تعداد مشتری هایی که روزانه مراجعه می‌کنند و بودجه‌ تعیین شده برای تهیه دستگاه کارواش و  زمینه‌ مصرف دستگاه و سوختی که برای تولید بخار استفاده می کنید (گاز، گازوئیل یا برق) همه از عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه کارواش است.

در مرحله بعد کارشناسان و متخصصان بعد از مشخص کردن موارد بالا دستگاه مناسب با نیازها و بودجه تان را به شما پیشنهاد می دهند، لوازم به کاررفته در هر مدل مثل پمپ و مشعل نیز در تعیین قیمت محاسبه می شود.

از دیگر موارد مهم در قیمت، ثابت یا سیار بودن دستگاه بخار صنعتی است چون لوازم و تجهیزات و تعداد آنها هر یک متفاوت است.

به یاد داشته باشید شرایط مکان و امکانات را هم مدنظر داشته باشید از جمله حجم و کنتور گاز و آمپر برق تا در هنگام نصب به مشکل برنخورید.

 

نرخ کارواش خودرو در سال 1401 منتشر شد + جدول

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران گفت: نرخ کارواش‌ها برای امسال تغییر کرده است.

به گزارش خودرو تک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فقیهی افزود: نرخ کارواش برای روشویی پراید، تیبا، پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۲۸ هزار تومان، پژو ۳۵ هزار تومان، تویوتا کمری، سوناتا، ماکسیما و ماشین های سدان ۵۰ هزار تومان، شاسی بلندها ۵۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران می گوید: نرخ زیرشویی برای پراید، تیبا، پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۲۰ هزار تومان، پژو ۳۰ هزار تومان، تویوتا کمری، سوناتا، ماکسیما و ماشین های سدان ۲۲ هزار تومان است.

 

ردیف خودرو  روشویی دستی زیرشویی معمولی
تیپ ۱ پراید-تیبا-پژو ۲۰۶-ام وی ام ۱۱۰-ساینا ۲۸ هزار تومان ۲۰ هزار تومان
تیپ ۲ پژو پارس-سمند-دنا-رانا-ال ۹۰-ورنا- آوانته- ام وی ام ۳۱۵- لیفان-ریو- ام وی ام ۵۳۰- ۲۰۶ صندوق دار- ساندرو-جیلی سواری- جک- i۳۰-کیا- سرائو-رنو مگان- برلیانس ۳۵ هزار تومان، ۳۰ هزار تومان
تیپ ۳ تویوتا کمری_آزرا- سوناتا- ام جی- نیسان تیانا-اپتیما- ماکسیما-مزدا۳- بنز-النترا-ولستر- جنسیس-رنو کپچر-رنو تلسیمان- لیفان x۶۰- ام وی ام x۳۳- ب ام و سواری ۵۰ هزار تومان ۳۲ هزار تومان
تیپ ۴ لندکروز-پرادو-سانتافه-رونیز-سوزوکی-اسپورتیج-توسان-موهاوی- تویوتا راوفر- جک sS- هایما- ب ام و x۳ و x۶ و خودروهای suv ۵۶ هزار تومان

پارسال نرخ کارواش طبق جدول زیر بود:

ردیف خودرو  روشویی دستی زیرشویی معمولی
تیپ ۱ پراید-تیبا-پژو ۲۰۶-ام وی ام ۱۱۰-ساینا ۲۰ هزارتومان ۱۳ هزار تومان
تیپ ۲ پژو پارس-سمند-دنا-رانا-ال ۹۰-ورنا- آوانته- ام وی ام ۳۱۵- لیفان-ریو- ام وی ام ۵۳۰- ۲۰۶ صندوق دار- ساندرو-جیلی سواری- جک- i۳۰-کیا- سرائو-رنو مگان- برلیانس ۲۵ هزارتومان ۱۵ هزارتومان
تیپ ۳ تویوتا کمری_آزرا- سوناتا- ام جی- نیسان تیانا-اپتیما- ماکسیما-مزدا۳- بنز-النترا-ولستر- جنسیس-رنو کپچر-رنو تلسیمان- لیفان x۶۰- ام وی ام x۳۳- ب ام و سواری ۳۵ هزارتومان ۲۰ هزارتومان
تیپ ۴ لندکروز-پرادو-سانتافه-رونیز-سوزوکی-اسپورتیج-توسان-موهاوی- تویوتا راوفر- جک sS- هایما- ب ام و x۳ و x۶ و خودروهای suv ۴۰ هزارتومان ۳۰ هزارتومان

نتیجه:

با توجه به جدول نرخنامه اتحادیه کارواش برای شستشوی معمولی و یک حساب سر انگشتی، با تهیه دستگاه های اولیه علی الخصوص کارواش نانو بخار  و چند کارگر ماهر می توان با حداقل هزینه بیشترین درآمد را بدست آورد.

(همیشه اجرت شستشوی ماشین با بخار دو برابر شستشوی معمولی است.)

برای نمونه: شستشوی هزینه داخلی و بیرونی یک ماشین معمولی با توجه به نرخنامه اتحادیه 48 هزار تومان است که با توجه به موارد قبلی برای کارواش بخار حدود 100هزار تومان است که اگر یک کارواش حداقل در طول روز 20 ماشین بشوید، در آمد ماهانه آن به 120 میلیون تومان می‌رسد.

که این در آمد معادل حقوق چند سال یک کارگر معمولی است. موضوعی که در شغل کارواش اهمیت دارد، اعتبار آن مجموعه است که ربطی به تخصص و سرمایه ندارد.

 

خدمات جانبی شغل کارواش

از آنجائیکه در زندگی های امروزه، اکثر مردم با کمبود وقت مواجه هستند و از ترافیک و رفت و آمد کلافه می شوند، شما می‌توانید در کنار شغل کارواش بخار خدمات دیگری را نیز به مشتری ارائه دهید تا هم مشتری آرامش بیشتر و آسودگی خیال بهتری داشته باشد و هم شما در کارتان معتبرتر و در کنار اینکه وفاداری مشتری را بدست می‌آورید از سوددهی بهتری بهره‌مند می‌شوید.

آن خدمات عبارتند از:

 

تعویض روغن

هر خودرویی بعد از طی مسافت مشخصی نیاز به تعویض روغن دارد که خود بسته به زمان و صرف وقتی دیگر است، اگر شما بتوانید خدمات تعویض روغن ماشین را در یک فضایی نزدیک کارواش بخار انجام دهید، مشتری بیشتری خواهید داشت:

1- به این دلیل که زمان تعویض روغن می‌توان قسمت های فیلتر هوا و …که امکان تمیز شدنش هست را با بخار کاملا خشک شستشو داد.

2- دیگر اینکه مشتری با صرف یک وقت و رفت آمد می‌تواند از خدمات مورد نظرش بهره‌مند شود.

خدمات تعویض روغن در کارواش

کافه تریا

جزء خدمات جانبی کارواش هم محسوب می‌شود. زیرا زمانی که مشتری منتظر دریافت خدمات خود هست و چه بسا که خودرو وی نیاز به تعویض روغن هم داشته باشد، معطلی زیادی دارد که باعث کلافگی مشتری می‌شود.

شما می‌توانید با تهیه مکانی دنج و آرام برای مشتری خود او را دعوت به آرامش کنید، تا بتواند به دور از استرس منتظر انجام خدمات شما باشد و شما هم می‌توانید به کسب درآمد بیشتری برسید.

کافی شاپ در کارواش

سالن آرایشگاه و خشکشویی لباس

در جامعه امروزی همه مردم، با مشکل کمبود وقت مواجه هستند.

شما می‌توانید برای رفاه حال مشتریانتان، یک سری خدمات که مشتری مجبور به انجام آن هاست را در اختیارش بگذارید، تا بتواند در حین شستشوی ماشین به کارهای جانبی خویش هم برسد.

یکی  دو نمونه از این خدمات، سالن آرایشگاه و خشکشویی لباس است. شما می‌توانید زمانی‌ که مشتری مجبور به انتظار در کارواش شماست را برایش برنامه ریزی کنید، از زمان‌های مرده برایش وقت طلایی بسازید.

به عنوان مثال یک مشتری امشب قصد رفتن به مهمانی دارد. زمانی که از محل کارش بر می‌گردد، چندین کار پیش رو دارد: ماشینش را برای شستشو به کارواش ببرد، لباس هایش را به خشکشویی بدهد و نیاز به آرایشگاه هم دارد.

که هر کدام از این کارها با رفت و آمد 1 الی 2 ساعت  وقتش را می‌گیرد. حالا اگر شما در کنار شغل کارواش، خدمات این چنینی هم داشته باشید. مشتری به کارواش شما جذب می‌شود.

زیرا در طول یکی دو ساعت چندین کار را همزمان انجام می‌دهد، بدون اینکه سوختی مصرف کرده باشد یا در ترافیک معطل شده باشد.

شما باید تا می‌توانید، چالش‌ها و مشکلات مشتریان خود را حل و فصل کنید تا زمانیکه به شما مراجعه می‌کنند، بدانند شما راهکارهای زیادی برای مشکلات آن ها دارید.

 

ترمیم بدنه خودرو

چه خوب است که در کنار شغل شستشوی ماشین خدمات دیگری جهت زیبایی هر چه بیشتر ماشین مشتری انجام دهید، یکی از این کارها ترمیم و خش‌گیری بدنه خودرو است.

قریب به اتفاق روی بدنه  همه‌ خودروها چه با سهل‌ا‌نگاری خود راننده، چه رانندگان دیگر حداقل خش های جزئی وجود دارد.

مشتری از یک کارواش توقع زیبا شدن ماشینش را به بهترین شکل دارد. حالا اگر شما در کنار شغل کارواش خدمات ترمیم و خش‌گیری ماشین را هم انجام دهید.

باعث جذب مشتری‌هایی می‌شوید که خیلی به ظاهر خودرو خود اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید توقعات آن‌ها را برآورده کنید و این دسته از مشتریان را برای همیشه وفادار خود نگه دارید.

زیرا خدمات ترمیم بدنه، خودرو را در حد صفر زیبا می‌کند و رضایت هر مشتری سختگیر را نیز بدست می‌آورد.