لوگو دما بخار

دیتیلینگ خودرو به چه معناست؟

دیتیلینگ خودرو به چه معناست؟

دیتیلینگ خودرو: مراقبتی عالی برای براقیت و زیبایی خودروی شما!

حتما برای شما هم پیش اومده که اصطلاح دیتیلینگ خودرو رو شنیدید و ندونستید معنی دقیق این کلمه چیه!!

تو این مقاله با هم به بررسی دیتیلینگ خودرو می پردازیم. امیدواریم که براتون مفید باشه.

دیتیلینگ خودرو چیست؟

اصطلاح دیتیلینگ خودرو، به مجموعه فعالیت های پاکسازی جزئی و ریز خودرو می گویند.

این خدمات برای تمیز کردن قسمت های مختلف خودرو شامل سطوح داخلی (توشویی) و خارجی (روشویی) محیط اتاق و یا بدنه خودرو است.

خدمات دیتیلینگ خودرو، فرایندی بسیار تخصصی و البته زمان بر می باشد. نیاز به استفاده از تجهیزات و ابزارهای صنعتی و همینطور نیروی متخصص و با تجربه دارد.

گاهی مردم فرایند دیتیلینگ را با خدمات مربوط به تعمیرات، رنگ و… خودرو اشتباه می گیرند.

برای دیتیلینگ خودرو، می‌توانید از عبارت “تمیزکاری و زینت‌دهی خودرو” استفاده کنید. این عبارت به خوبی به معنای فرایندی است که خودرو را تمیز می‌کند و آن را زینت می‌دهد.

دیتیلینگ خودرو یا همان Detailing برای بهبود و زیبایی ظاهری خودرو استفاده می‌شود. این فرایند شامل تمیزکاری عمیق و با کیفیت بالا است که به وسیله آن خودرو از زبری‌ها، خراش‌ها، لکه‌ها و شوینده‌های آلوده جدا می‌شود.

در این فرایند از ابزارها، مواد شوینده و تکنیک‌های خاصی استفاده می‌شود تا خودرو به استحکام و زیبایی اصلی خود باز گردد.

دیتیلینگ خودرو می‌تواند شامل شستشوی خودرو، از بین بردن خط و خش، واکس زدن، پولیش و به روزرسانی رنگ و غیره باشد.

البته، دقت و تخصص بالا در انجام این فرایند بسیار مهم است تا ظاهر خودرو درخشان و دست نخورده بماند.

 

زمان مراجعه برای دیتیلینگ

پیشنهاد می کنیم در صورتی که به نظافت و پاکیزگی و زیبایی خودرو خود اهمیت می دهید، در طول سال حداقل دو بار از خدمات دیتیلینگ استفاده نمائید. زیرا با این کار از کثیفی سطوح روشن اتاق خودرو جلوگیری می کنید.

بوی نامطبوع، ماندگاری کثیفی های طولانی مدت و یا زباله هایی که در لابه لای سطوح بسته جمع شده اند را از بین می برید.

تفاوت دیتیلینگ خودرو با شستشوی خودرو چیست؟

کارواش داران در کارواش های معمولی به صورت سطحی خودرو را نظافت می کنند. تیم کارواش فقط گرد و خاک، لکه های آلوده از بدنه و فضای داخل خودرو را تمیز می کنند.

معمولا این خدمات با استفاده از جاروبرقی های کارواش و دستمال های نانو و یا براق کننده ها و اسپری های مورد نیاز برای سطوح مختلف مانند اسپری ها و دستمال های مخصوص چرم انجام می شود.

 

اما در دیتیلینگ، تیم متخصص نظافت را به صورت عمقی، با استفاده از تجهیزات حرفه ای شستشو با بخار و همینطور شامپو های اختصاصی انجام می دهند.

تیم صفرشویی، ضدعفونی سطوح مختلف را با بخارشوی مخصوص انجام می دهند و با اینکار لکه های مربوط به آلودگی را هم پاک می کنند.

 

بنابراین زمان مورد نیاز برای پاکسازی و نظافت کامل خودرو، بسته به خودروهای مختلف با میزان آلودگی و خدمات مورد نیاز، گاها تا چندین روز متغیر است.

خدمات پولیش هم برای پاکسازی و ترمیم برخی ضعف های مربوط به رنگ خودرو مورد نیاز خواهد بود و باعث زمانبر بودن آن می شود. در حالیکه این زمان برای کارواش خودرو چیزی حدود سی دقیقه است.

 

برای دیتیلینگ خودرو از ابزارهای مختلفی استفاده می شود. چند نمونه از این ابزارها عبارتند از:

  1. ماشین لباسشویی خودرو: این دستگاه با استفاده از آب و شوینده‌های خاص، قابلیت تمیز کردن کامل کفپوش‌ها، صندلی‌ها و داشبورد خودرو را دارد.
  2. جاروبرقی خشک و مرطوب: این نوع جاروبرقی قابلیت از بین بردن گرد و خاک روی سطوح داخلی خودرو را دارد، برخی از روشن کننده‌ها هم قابلیت استفاده با آب را دارند.
  3. سرامیک کشی و واکس: این فرآیند شامل پوشش دادن سطح خودرو با لایه ای از سرامیک محافظتی است که محافظت بیشتری در برابر خط و خش، گرد و غبار و صدمات ناشی از آب و آب و هوای بد فراهم می کند. واکس هم به عنوان یک لایه محافظتی عمل می کند.
  4. دستگاه خشک کننده: این دستگاه با استفاده از هوای گرم، به سرعت سطوح خودرو را خشک و براق می کند، این عمل خش کوچک و خرده دستمال ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  5. ابزار پوشش دهی: شامل برس ها، فرشگیرها و ابزارهایی برای رسیدن به محل های مختلف سطح خودرو می شود. این ابزارها برای شستشو، تمیز کردن و دیتیلینگ سطوح خودرو استفاده می شود.

همچنین، توانایی و تجهیزات پیشرفته‌تری مانند تهویه مطبوع و گرمایش، دستگاه های نانو لایت، و ابزارهای ضدعفونی کننده نیز ممکن است در فرآیند دیتیلینگ خودرو استفاده شوند.

و بسیاری ابزارهای دیگر از قبیل:

  1. حوله های میکروفیبر: حوله های نرم و بدون پرز که برای کارهای مختلف تمیز کردن، از جمله پاک کردن سطوح، خشک کردن، و استفاده از محصولات استفاده می شود.
  2. میله خاک رس: میله ای انعطاف پذیر که برای حذف آلاینده ها از سطح رنگ مانند کثیفی جاسازی شده، اسپری بیش از حد یا شیره درخت استفاده می شود.
  3. پولیش: ماشین الکتریکی یا پنوماتیکی مجهز به پدهای پولیش، که برای اعمال ترکیبات یا پولیش برای اصلاح و تقویت رنگ استفاده می شود.
  4. پدهای صاف کننده: ضمیمه هایی برای پولیش ها که در سطوح مختلف تهاجمی وجود دارند، به اصلاح رنگ و دستیابی به یک سطح صاف کمک می کنند.
  5. فوم کانن: وسیله ای است که به یک واشر فشار متصل می شود و کف غلیظی تولید می کند تا از قبل خیسانده و کثیفی های بیرونی خودرو را از بین ببرد.
  6. برس های دقیق: برس هایی با اندازه های مختلف با موهای نرم که برای تمیز کردن نواحی پیچیده مانند دریچه ها، شکاف ها و نشان ها مفید هستند.
  7. بخارشوی: از بخار داغ برای تمیز کردن عمیق و ضدعفونی سطوح مختلف داخل خودرو مانند اثاثه یا لوازم داخلی، فرش و پانل درها استفاده می کند.
  8. محصولات تمیز کننده بیرونی: از صابون کارواش، پاک کننده چرخ و قیر پاک کن برای تمیز کردن کامل نمای بیرونی خودرو استفاده می شود.
  9. محصولات تمیز کننده داخلی: پاک کننده پارچه، نرم کننده چرم، پاک کننده شیشه و جزئیات داخلی به حفظ و بازیابی تمیزی سطوح داخلی کمک می کند.

به یاد داشته باشید، فناوری و تکنیک‌ها در دیتیلینگ خودرو ممکن است در طول زمان تغییر کنند. همیشه بهتر است به اطلاعات به روز و مشاوره حرفه ای برای آخرین ابزارها و شیوه های این صنعت مراجعه کنید.

مزایای دیتیلینگ

  1. “با دیتیلینگ، خودرویتان را به یک سطح جدید از زیبایی و تمیزی می‌برید.”
  2. “دیتیلینگ به شما امکان می‌دهد تا خودروی خود را درخشان و مانند روز اول خرید، نگه دارید.”
  3. “با استفاده از دیتیلینگ، می‌توانید ارزش خودرویتان را افزایش دهید و در صورت فروش آن، قیمت بهتری بگیرید.”
  4. “دیتیلینگ به شما امکان می‌دهد تا از حفاظت موثری علیه خطوط رنگ خوردگی، خش و آسیب‌های دیگر برخوردار شوید.”
  5. “با دیتیلینگ، خودرویتان به نحوی تمیز و شفاف می‌شود که همه آن را می‌توانند تحسین کنند.”

دیتیلینگ داخلی بر تمیز کردن و طراوت بخشیدن به داخل خودرو تمرکز دارد. این شامل جارو کشیدن و شامپو کردن فرش ها، تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی و تمیز کردن داشبورد، کنسول و سایر سطوح برای از بین بردن گرد و غبار، لکه ها و بو است. هدف از دیتیلینگ داخلی ایجاد محیطی تمیز و تازه برای راننده و سرنشینان است.

بسته به نیازها و ترجیحات خاص شما، دیتیلینگ خودرو همچنین می تواند شامل خدمات اضافی مانند تمیز کردن محفظه موتور، ترمیم چراغ جلو، اصلاح رنگ و پوشش سرامیکی باشد. این مراحل اضافی می تواند ظاهر کلی را بهتر کند و از خودروی شما در برابر عوامل محیطی محافظت کند.

به طور کلی، دیتیلینگ خودرو برای هر خودرویی، صرف نظر از سن و نوع آن، مناسب است. این به حفظ و بازیابی زیبایی وسیله نقلیه شما کمک می کند و در عین حال از آن در برابر عوامل محافظت می کند. بنابراین، اگر می خواهید راننده روزانه خود را زیباتر کنید و یا دارایی ارزشمند خود را نادیده نگیرید، جزئیات خودرو یک انتخاب عالی است!

بیشتر بخوانید:

4 مرحله اصلی صفرشویی خودرو با بخار

مراقبت از خودرو در مقابل نور خورشید

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.