لوگو دما بخار

کاربرد بخارشوی صنعتی در رستوران

کاربرد بخارشوی صنعتی در رستوران

بهداشت و تمیزکنندگی در رستوران ها

ما در چندین سال اخیر شاهد این هستیم که شیوه زندگی افراد تغییر کرده است. امروزه به دلیل شاغل بودن همه اعضای یک خانواده دیگر فرصت کافی برای تهیه غذا در منزل وجود ندارد.

افراد تمایل دارند غذای خود را در بیرون از منزل صرف کنند از این رو شاهد گسترش و افزایش رستوران ها در سطح شهرها هستیم.

تهیه غذا برای مردم در رستوران ها نیازمند رعایت اصول و مسائل بهداشتی است که باید طبق استاندارد خاصی انجام بگیرد.

درکنار رستوران آشپزخانه ای وجود دارد که باید سفارش غذای مشتری را تامین کند و این مهم برآورده نمی شود مگر در صورتی که تمام نکات بهداشتی رعایت شود.

نظافت وتمیزی رستوران هم برای جذب مشتریان و هم برای کارشناسان امور بهداشتی اهمیت به سزایی دارد. کارشناسان بهداشت برای سنجش میزان رعایت اصول بهداشتی میهمان رستوران شما خواهند شد.

بااین توضیح کوتاه متوجه شدیم که رعایت اصول بهداشتی مهم ترین جنبه فعالیت در رستوران است. در ذیل به چند دلیل دیگر برای اهمیت نظافت رستوران اشاره می کنیم

دلایل اهمیت نظافت رستوران ها و آشپزخانه ها

  • رعایت بهداشت محیط رستوران ( ضدعفونی ومیکروب زدایی سطوح )
  • جلوه و زیبایی فضای رستوران
  • مورد تایید قرار گرفتن ازسوی کارشناسان بهداشت
  • تهیه غذا برای مشتریان با رعایت استاندارد های بهداشتی
  • جذب مشتریان به دلیل ایجاد فضایی امن و بدون نگرانی برای بهداشت محیط
  • ماندگاری مشتریان و تبدیل شدن آن ها به مشتریان ثابت رستوران
  • تبلیغ وپیشنهاد دادن رستوران به دیگر افراد توسط مشتریان ثابت

حالا که دلایل اهمیت نظافت رستوران می دانیم باید به دنبال راه کارها و شرایطی باشیم تا بهترین کیفیت را در زمینه نظافت به کاربگیریم تا به قولی کلاس کاری مان بالا برود.

بهتر است که در نظافت رستوران و آشپزخانه به جای صرف وقت و توان طاقت فرسای نیروی انسانی از تجهیزات مدرن وتکنولوژی جدید بهره ببریم مانند بخارشوی ژنراتوری صنعتی واترجت (جت کلینر، جت پرشر آبداغ) که می توان با این دستگاه ها به نتیجه بهتری از شست و شو دست پیدا کرد.

شست و شوی بخش های مختلف با بخارشو و واترجت:

شست و شو و چربی زدایی اجاق گاز و پاک کردن غذاهای سوخته:

تمیز کردن لکه های چربی با استفاده از بخارشوی صنعتی

یکی از سخت ترین قسمت های نظافت آشپزخانه شست و شو و ضدعفونی اجاق گاز است . با عمل پخت و پز چربی ها و مواد غذایی برروی سطح اجاق گاز انباشته می شود و موجب رشد آلودگی ها می شود.

تمیزکردن لکه های چربی مقاوم و غذاهای سوخته کاری طاقت فرسا است و مستلزم استفاده از مواد شوینده قوی است که این مواد شوینده ، شیمیایی و سمی هستند و مضرات زیادی دارند.

همچنین بوی نامطبوع و ناخوشایندی را در فضای آشپزخانه پخش می کنند

اما در صورت استفاده از بخار شوی صنعتی بدون مصرف هیچ گونه مواد شیمیایی و بدون انرژی طاقت فرسای نیروی انسانی به راحتی چربی ها و آلودگی ها را پاک می کند.

شست و شوی کف رستوران و آشپزخانه و کاشی های آشپزخانه

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم نظافت فضای رستوران و آشپزخانه یکی از راه های جذب مشتریان است.

تمیزی و جلوه کف سرامیک رستوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

می توان با استفاده از بخارشو و واترجت به تمیز کاری و ضدعفونی کف رستوران –فضای آشپزخانه وکاشی ها که مملو از چربی هستند اقدام نمود.

شست و شوی نمای ساختمان ، شیشه و پنجره ، درب ورودی

در نظافت رستوران علاوه بر توجه به تمیزی فضای داخلی به فضای بیرونی و نمای ساختمان نیز باید توجه کرد. با استفاده از بخارشو می توان شیشه ها و پنجره های رستوران را برق انداخت و صیقل داد.

یادآوری این نکته ضروری است که با استفاده از بخار می توان به ضدعفونی پنجره ها و درب ورودی پرداخت.

شست و شو و ضدعفونی تجهیزات و لوازم آشپزخانه دیگ ها و وسایل پخت و پز

کاربرد بخارشوی صنعتی در رستوران و مراکز غذایی

دیگ ها و لوازم آشپزخانه چون هر روز برای طبخ غذا استفاده می شوند و مهم ترین وسایل پخت و پز هستند پس باید روزانه شست و شو شوند. تمیز کاری و چربی زدایی دیگ های بزرگ نیاز به صرف توان زیاد نیروی انسانی دارد اما با استفاده از واتر جت (جت کلینر،جت پرشر آبداغ) این کار را به آسانی می توان انجام داد.

شست و شوی سرویس بهداشتی

نظافت تمام بخش هایی که وابسته به رستوران و آشپزخانه است ضروری است. یکی از این بخش ها سرویس های بهداشتی است که علاوه بر تمیزی ظاهری، ضدعفونی بودن مکان هم اهمیت دارد که با استفاده از بخارشو و واترجت می توان اقدام  به شست و شو کرد.

باتامل در توضیحات بالا متوجه می شویم که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی بخار به کیفیت مطلوبی در نظافت رستوران میرسیم.

بخارشو های صنعتی انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز و کارکردی که از آن ها انتظار داریم از ویژگی های آن ها می توانیم بهره بگیریم.

حذف لکه های سخت همراه با شوینده

برای تمیز کردن لکه های سخت که مدت زیادی است بر روی سطوح قرار گرفته اند می توان همراه با بخار مواد شوینده نیز به کار برد که این نتیجه را چندین برابر می کند.

البته زمانیکه از بخارشو استفاده می کنیم میزان استفاده از مواد شوینده شیمیایی به مراتب کمتر است و در نتیجه می توان گفت بخارشوها با محیط زیست سازگار هستند.

کاربرد بخارشوی صنعتی در آشپزخانه

 جهت دریافت مشاوره و جزئیات بیشتر در رابطه با دستگاه های بخارشو، جت پرشر و انواع کارواش بخار با کارشناسان ما در صنایع دما بخار مشهد تماس حاصل فرمایید.

05138437548 – 09306333410

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.