لوگو دما بخار

کارواش های متخلف شهر تهران پلمپ می شوند

کارواش های متخلف شهر تهران پلمپ می شوند

کارواش های متخلف شهر تهران پلمپ می شوند

موج – رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: در حال حاضر 120 پرونده برای متخلفان کارواش ها تشکیل شده و در حال آماده سازی اطلاعات آن هستیم.

محمدحسین بازگیر، معاون مدیر کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج از پلمپ 3 کارواش در شهر تهران در صبح امروز خبر داد و گفت: این سه کارواش به دلیل عدم تصفیه فاضلاب تولیدی و رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی‌ شان پلمپ شدند.

 

به گفته وی این اقدام در راستای اجرای دستور مقام قضایی و با پایش های زیست‌ محیطی و بررسی‌های لازم صورت گرفته است.

بازگیر با اعلام این نکته که در تهران حدود 400 کارواش در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: 20 کارواش در جریان پایش های این اداره اخطاریه دریافت کرده‌اند و در صورت رعایت نکردن ملاحظات پلمپ خواهند شد.

وی در خصوص کنترل مصرف آب کارواش‌ها نیز تصریح کرد: شیوه نظارت بر نحوه استفاده از آب میان سازمان محیط‌ زیست و وزارت نیرو تقسیم شده است و بر این اساس رسیدگی به کمیت استفاده از آب به عهده وزارت نیرو و حفظ کیفیت و بررسی آن با سازمان محیط‌زیست است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهر تهران با بیان اینکه بر اساس ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب، تمامی کارواش‌ها موظف‌اند در شیوه مصرف آب شرب و در نحوه خدمات‌رسانی‌شان از قوانین پیروی کنند تصریح کرد: کارواش‌ها بر اساس قانون باید برای تصفیه فاضلاب اقداماتی را انجام دهند و با رعایت استانداردها آب را در محیط رهاسازی کنند.

 

وی با بیان اینکه از 400 کارواش فعال در تهران تعدادی به‌ صورت غیر مجاز در حال فعالیت‌اند و پلمپ این واحدها در دستور کار اداره محیط‌ زیست شهر تهران قرار گرفته‌اند، گفت: در حال حاضر 120 پرونده برای متخلفان تشکیل‌شده و در حال آماده‌سازی اطلاعات آن هستیم.

بازگیر مهم‌ترین آلودگی کارواش‌ها را آلودگی آب دانست و افزود: کارواش‌ها برای تأمین آب مورد نیازشان برخی از چاه آب در اختیارشان و برخی آب را از شهرداری خریداری می‌کنند.

تجهیز کارواش های کرج به تصفیه خانه فاضلاب

راه اندازی کارواش بخار مشهد

دستگاه جدید کارواش بخار صنعتی با بخار تر

4 اقدام لازم در کارواش در آغاز بهار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.