لوگو دما بخار

یک روش جدید برای شستشوی هواپیما | چرا هواپیما به شستشو نیاز دارد؟

یک روش جدید برای شستشوی هواپیما | چرا هواپیما به شستشو نیاز دارد؟

 

روش جدید برای شستشوی هواپیما

مانند نیاز خودروهای شخصی به کارواش همه وسایل نقلیه نیاز به شستشوی مداوم دارند تا همیشه ظاهری تمیز و زیبا داشته باشند. شستشوی وسایل نقلیه همیشه با مشکلاتی مواجه بوده است. در این زمینه دستگاه هایی که جثه بزرگتری دارند، شستشوی سخت ­تری نیز خواهند داشت.

مانند همه وسایل نقلیه دیگر، هواپیما نیز در معرض انواع آلودگی ها مانند اثر بارش باران مخصوصا در هوای آلوده، یا باقی ماندن فضولات پرندگان و … قرار دارد. حتی در هنگام بلند شدن هواپیما از سطح زمین ممکن است آلودگی هایی مانند گل و لای و دوده روی بدنه آن باقی بماند.

مسافرانی که روش هوایی را برای مسافرت خود انتخاب می­ نمایند اکثر بدنبال سفر راحت، بی دردسر و لوکس هستند در نتیجه نظافت و ظاهر هواپیما برایشان اهمیت دارد.

بزرگترین چالش

در صنعت هواپیمایی نظافت هواپیما آن هم به صورت ایده آل همیشه یک چالش برای خدمه و کارکنان است. مواردی مثل سفرهای لحظه آخری و مشکلات تعمیر و نگهداری هواپیما ممکن است باعث شوند که کمتر به مسئله نظافت هواپیما پرداخته شود.

با این وجود نگهداری هواپیما از لحاظ نظافتی در شرایط مناسب، و خوب به نظر رسیدن هواپیما در داخل و خارج آن مسئله ای غیر قابل اغماض است.

از طرفی نظافت و شستشو برای هواپیما محدودیت ها و نکات خاص خودش را دارد که در برنامه ریزی های نظافت و شستشو باید به آنها توجه شود.

هواپیماها نیازمند یک برنامه نظافت روتین هستند که باید بلافاصله بعد از پرواز یا در طول شب انجام شوند. در صورت درخواست خدمه ی هواپیما و با توجه به زمانی که برای نظافت در اختیار است، برای این کار برنامه ریزی می شود.

مثال:

  • نظافت زیر 60 دقیقه
  • نظافت بالای 60 دقیقه
  • نظافت در طول شب

در شرایطی که زمان کمی برای نظافت در اختیار است، برنامه نظافت روی امور با اولویت بیشتر قرار خواهند گرفت.

همچنین مسائلی مثل بودجه در دسترس، ممکن است برنامه ریزی شما را برای برنامه نظافتی ایده آل تحت تاثیر قرار دهد. برنامه های نظافت بسته به زمان و بودجه، ممکن است به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برنامه ریزی شوند.

ضدعفونی کنندگی:

عموما نظافت روتین شامل استفاده از ضدعفونی کننده ها یا تمیز کننده های چند منظوره است. اما این مواد شیمیایی ممکن است به سطوح و قطعات آسیب وارد کنند و حتی در کارکرد آنها تاثیر منفی داشته باشند.

لذا مهندسان اپراتور نگهداری هواپیما در بخش فنی، مواد و محصولاتی که قابل استفاده در نظافت هواپیماست را بررسی و تایید می کنند.

در نهایت موادی که قابلیت استفاده در نظافت هواپیما را دارند لیست کرده و در اختیار اپراتورهای نظافت قرار می دهند. اما مسلما پروسه تشخیص، تعیین و تهیه این مواد زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

یخ زدایی

همچنین در هوای سرد، یخ و برف می توانند روی بدنه و قسمت های مختلف خارجی هواپیما انباشت شوند.

در این شرایط ابزار و روش های مناسب برای یخ زدایی در زمان کم و با قابلیت بالا بدون آسیب به سطوح و قطعات یا کارکرد بخش های مختلف مسئله ی مهمی خواهد بود.

حذف باکتری و عوامل بیماری زا

یکی دیگر از مسائلی که در نظافت هواپیما باید مورد توجه قرار گیرد از بین بردن باکتری ها و عوامل بیماری زا است. باکتری ها در همه جا هستند.

اما در بعضی از فضاها احتمال حضور و تکثیر باکتری ها بیشتر می شود. مایت ها و انواع باکتری ها به راحتی در سطوح مبل ها و صندلی یا تخت ها جای می گیرند و شروع به رشد و نمو می کنند و می توانند باعث بیماری یا واکنش های آلرژیک شوند.

وقتی که شما چند ساعت در چنین فضای آلوده ای بخوابید و تنفس کنید ممکن است با مشکلاتی مثل آسم رو به رو شوید. حتی دستگیره صندلی ها می تواند تا 12 برابر بیشتر از توالت آلودگی داشته باشد.

 

تا اینجا از مشکلاتی که برای نظافت هواپیما وجود دارد اطلاع پیدا کردید.

اما راه حل این مشکلات چیست؟

بکارگیری روشی برای نظافت که بتواند بر این مشکلات غلبه کند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
استفاده از بخار برای نظافت داخلی و خارجی هواپیما می تواند مشکلات هزینه، آسیب های مواد شیمیایی نظافتی، صرف وقت زیاد، باکتری زدایی و بوزدایی، یخ زدایی را حل کند.

با استفاده بخار برای نظافت فضای داخلی شما قادر خواهید بود شستشوی عمیقی داشته باشید. بعلاوه بخار قابلیت ضد عفونی کردن نیز دارد. به این ترتیب عوامل بیماری زا مثل باکتری ها از بین خواهند رفت.

بخار همچنین  بو زدایی کاملی از فضا و وسایل انجام می دهد. بدون استفاده از مواد شوینده که می توانند باعث آسیب به وسایل و سطوح شوند، تنها با استفاده از بخار شما قادر خواهید بود نظافت مناسبی انجام دهید.

با استفاده از بخار خشک در نظافت، هیچ گونه رطوبتی روی سطوح باقی نخواهد ماند. همچنین بخار با حرارت بالا و مناسب به پروسه نظافت سرعت می بخشد و شما می توانید در زمان صرفه جویی کنید.

استفاده از بخار به جای آب برای شستشو و نظافت هواپیما می تواند تا 30 برابر در مصرف آب صرفه جویی داشته باشد. ایجاد پساب کمتر، استفاده کمتر از مواد شیمیایی و مصرف کمتر آب عواملی هستند که این روش را به روشی دوستدار محیط زیست تبدیل می کند.

حال که با کارایی و اهمیت بخار در نظافت هواپیما آشنا شدیم مسئله مهم دیگر انتخاب دستگاه بخار مناسب و استاندارد برای انجام این کار است. در اینجا دستگاه سوپر استیم ژنراتور دما بخار را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید تا با کارکرد این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

شستشوی هواپیما با دستگاه سوپر استیم ژنراتور

دستگاه سوپر استیم ژنراتور یکی از محصولات جدید صنایع دما بخار مشهد می باشد که با توجه به ویژگی های خاصی که دارد کاربردهای متفاوتی نیز می تواند داشته باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای بخار استفاده از آن برای شستشو و نظافت سطوح مختلف است.

بخار تولیدی توسط دستگاه سوپر استیم ژنراتور با حرارت و فشار بالایی که حتی در فواصل دورتر از ژنراتور دارد باعث پاک شدن انواع آلودگی های و جرم ­ها از بدنه هواپیما شده و نظافت آن را به حداکثر مقدار ممکن می­رساند.

همچنین این دستگاه با توجه به وزن کم و امکان جابجایی آسان در حین کار و امکان بخار دهی در فواصل دور می­ تواند براحتی برای شستشوی قسمت­ های مختلف هواپیما استفاده شود.

در نتیجه در فضاهای شلوغ و کوچک به راحتی می توان دستگاه را جابجا کرد و از آن استفاده کرد. همچنین این دستگاه با امنیت بالا و صدای کم امکان استفاده از آن را در هر محیطی به شما میدهد.

شما به راحتی می توانید این دستگاه را در هر محیطی جابه جا کنید و انتقال دهید و از بخار آن برای نظافت استفاده کنید. کار با این دستگاه بسیار ساده و آسان است و اپراتور به راحتی می تواند از آن استفاده کند.

دستگاه سوپر استیم ژنراتور

نازل ­های سوزنی بکار رفته در این دستگاه از جنس استیل مقاوم بوده و به همین دلیل تا مدت طولانی قابل استفاده است و تحت تاثیر دما شکل ظاهری آن تغییر نمی ­کند.

این دستگاه با بدنه هواپیما هیچ ­گونه برخوردی ندارد و در نتیجه صدمه ­ای به بدنه فیزیکی دستگاه وارد نمی ­کند.

در اینجا برای راحتی شما مزایای استفاده از دستگاه بخار “سوپر استیم ژنراتور دما بخار” را برای نظافت و شستشوی هواپیما به صورت لیستی کوتاه ارائه می کنیم:

  • سرعت بیشتر
  • نظافت عمیق تر
  • صدای کمتر
  • راحتی در جابجایی
  • ضد عفونی کردن
  • یخ و برف زدایی
  • بو زدایی
  • برق انداختن سطوح و پولیش
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی
  • مصرف آب کمتر
  • ایجاد پساب کمتر
  • عدم آسیب به سطوح و تجهیزات
  • تولید بخار فوری
  • پخش بخار تا فواصل زیاد
  • هزینه کمتر

شرایط نگهداری دستگاه سوپر استیم ژنراتور

از آنجا که شستشوی هواپیما می تواند کاری زمان ­بر باشد و به سادگی شستشوی خودرو نیست، در هنگاه استفاده طولانی از دستگاه سوپر استیم ژنراتور باید بصورت منظم نازل ها و شیلنگ را بررسی کنیم تا مسدود نشده باشد و در صورت بروز این مشکل برای نتیجه بهتر شستشو و افزایش عمر دستگاه اقدام به بازکردن مسیر بسته شده یا جایگزینی قطعه مورد نظر نماییم.

لازم به ذکراست گروه صنعتی دما بخار با چندین سال تجربه در تولید دستگاه های بخار بویلری و ژنراتوری، موفق به ارائه خدمات به فرودگاه مشهد شده است.

مطالب پیشنهادی:

ویژگی های بخار تولیدی دستگاه کارواش بخار برای نتیجه مناسب کدام هستند؟

چرا ادعا می کنیم کارواش بخار حامی محیط زیست است؟

روش های شستشو و ضدعفونی کشتارگاه ها و کارخانجات مواد غذایی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.