لوگو دما بخار

کاربردهای ویژه دستگاه های کارواش بخار

کاربردهای ویژه دستگاه های کارواش بخار

بخارشویی یکی از ایده آل ترین روش های شستشو می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی کاربردهای بخار زیاد شده است. شما با استفاده از بخار می توانید سطوح و محیط های مختلفی را تمیز و استریلیزه کنید. ما در اینجا به برخی از کاربرد‌های اساسی آن ها اشاره خواهیم کرد:

تمیزکاری کلیه سطوح قبل از رنگ آمیزی

(شرکت ایران خودرو- مجموعه‌های خودرو مهر- لاستیک سازی بارز کرمان و… ) تمیزکاری سطوح از مواد آلاینده از قبیل چربی ها، قبل از فرآیند رنگ آمیزی یکی از مشکلات مهم در خیلی از صنایع می‌باشد. رفع آلودگی و چربی و جرم گیری سطوح بوسیله بخار با سرعت و کیفیت مطلوبی صورت می‌پذیرد. اخیرا استفاده از بخار به عنوان یک روش جایگزین شستشوی دستی در برخی کاربردها مطرح شده است.

کیفیت بخار تولیدی توسط دستگاه سوپر استیم ژنراتوری به تایید کارشناسان فنی شرکت‌های (مشتری) طرف قرارداد، از جمله شرکت ایران خودرو و صنایع خودرو سازی مهر رسیده است. در این صنایع قبل از فرآیند رنگ‌آمیزی، برای جرم‌گیری و چربی‌زدایی سطوح از این دستگاه استفاده می‌شود.

شست‌شو، چربی‌زدایی و جرم‌زدایی تمام سطوح

(شست‌شوی هواپیما – تانکرشویی – کارواش بخار – قطعه شویی در صنایع مختلف) یکی از کاربرد­های اصلی دستگاه سوپراستیم ژنراتوری، شست‌شو، چربی‌زدایی و جرم‌گیری از سطوح مختلف می‌باشد. در فرآیند تولید انواع قطعات صنعتی نیاز به گریس‌کاری و روغن‌کاری این قطعات وجود دارد. در نتیجه محصول ‌نهایی قبل از بسته‌بندی نیاز به شست‌شو و تمیز شدن دارد.

مزیت شست‌شو با بخار، چربی‌زدایی عالی و براق شدن کلیه منافذ سطح مورد نظر به‌ صورت کامل می‌باشد. صنایع مختلف از جمله تولیدکنندگان قطعات خودروسازی، لوازم خانگی، لاستیک‌سازی و… می‌توانند از این مزیت بهره ببرند.

همچنین با توجه به حجم بخار بالای تولیدی توسط این دستگاه، برای شست‌شوی انواع وسایل حمل و نقل سبک و سنگین از جمله هواپیما، مترو و ماشین های سنگین مثل تانکرهای حمل مواد نفتی، اتوبوس و خودروهای سواری در کارواش ها می‌توان از این دستگاه استفاده نمود.

 

طراحی کارواش بخار چگونه است|نقد و بررسی کارواش بخار

– ضدعفونی کردن و میکروب زدایی

(بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی – هتل‌ها و مراکز اقامتی – صنایع غذایی و بسته بندی – تولید گیاهان گلخانه‌ای و قارچ و …) یکی از کاربردهای ویژه بخار استفاده از آن در ضدعفونی کردن محیط است.

دمای بالا همراه با فشار زیاد بخار تولیدی توسط دستگاه‌های سوپر استیم تولیدی شرکت دما بخار، باعث حذف هر گونه آلودگی و کثیفی حتی از نقاط غیرقابل دسترس می گردد و همین امر باعث می‌شود، محیط دیرتر کثیف شود.

این ویژگی منحصربفرد برای مکان هایی که به نظافت دائم و ضدعفونی کردن نیاز دارند مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، هتل‌ها و… بسیار مناسب است. علاوه بر این به ‌دلیل دمای بالای بخار و خاصیت پاک کنندگی، استفاده از مواد شوینده نیز به حداقل می‌رسد.

– عمل‌آوری و حرارت‌دهی بتن و فرآیندهای صنعتی

(تولید بلوکه‌های بتن – راهسازی – ساخت نیوجرسی – شرکت‌های پیمانکار ساختمان – کارخانه‌های تولید مواد پیش ساخته) یکی از مسائلی که در طرح‌های عمرانی همواره مورد توجه بوده است، سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌ها می‌باشد.

بر این اساس طولانی بودن زمان کسب مقاومت بتن از خصوصیات منفی آن محسوب می‌گردد. تسریع در روند کسب مقاومت بتن با افزایش دمای عمل‌آوری به روش‌هایی نظیر بخاردهی امکان پذیر است. نکته: این روش به واسطه مزایایی که به ویژه در تولید قطعات پیش ساخته بتنی دارد مورد نظر مجریان طرح‌ها بوده است.

– گرم‌کردن موضعی و یخ‌زدایی در زمستان

(باز کردن راه‌ها – گرم کردن خودروها – یخ‌زدایی هواپیما – جلوگیری از یخ‌زدن – محصولات کشاورزی) فصل زمستان با برف و سرما معروف است اما زمستان در کنار همه زیبایی‌ها گاهی مشکلاتی برای انسان بوجود می‌آورد.

سرمازدگی محصولات کشاورزی، انسداد راه‌های ارتباطی، خرابی وسایل نقلیه تنها بخشی از این مشکلات می‌باشد. یکی از کاربردهای بخار گرم نمودن موضعی در موقعیت های گوناگون می باشد. بخار تولیدی دستگاه سوپراستیم ژنراتوری می تواند اگر شیشه اتومبیل یخ زد آن را گرم نماید، یخ روی سطح جاده ها را باز نماید، محصولات کشاورزی را از خطرسرمازدگی محافظت نماید و حتی در راه اندازی هواپیما استفاده شود.

این خاصیت دستگاه سوپر استیم ژنراتوری قطعا می تواند راهگشای مشکلات زیادی در فصل زمستان برای مدیریت شهری، سازمان های حمل و نقل و کشاورزان محترم باشد.

– باکتری و قارچ زدایی‌خاک و محصولات کشاورزی

(گلخانه‌ها – تولید گیاهان دارویی – تولید محصولات کشاورزی – سالن‌های تولید قارچ – تولید خاک گلخانه‌ای) یکی از کاربردهای ویژه بخار استفاده از آن در میکروب کشی و باکتری زدایی خاک کشاورزی است.‌ ‌

دمای بالا همراه با فشار زیاد بخار تولیدی توسط دستگاه‌های سوپر استیم تولیدی صنایع دما بخار مشهد باعث از بین رفتن باکتری های مضر موجود در خاک می شود و علاوه بر این مضرات استفاده از سموم کشاورزی را ندارد.‌‌ ‌  همچنین تزریق بخار به خاک علاوه بر میکروب کشی و باکتری زدایی خاک کشاورزی را نرم تر می کند و آماده کشت می گردد.

-تمیزکاری فلزات قبل از فسفاته کردن

(صنایع فولاد سازی – ساختمان سازی – خودرو سازی و صنایع وابسته و ….) برای افزایش چسبندگی رنگ و ایجاد پوشش مناسب بر روی سطوح فلز، ضروریست قطعات فلزی بعد از ساخت و قبل از رنگ آمیزی مراحل سه گانه چربی زدایی، زنگ زدایی، فسفاته کاری و سپس خشک کردن را سپری نمایند.‌

‌ مرحله چربی زدایی می تواند بوسیله دستگاه سوپر استیم ژنراتور بخوبی انجام شود.‌ بنابراین با توجه به گستردگی این حوزه در صنایع مختلف یکی از کاربردهای اصلی دستگاه سوپر استیم ژنراتوری تمیزکاری فلزات قبل از فسفاته کردن می باشد.

 

کاربردهای بخار در حرفه های مختلف

برای صفرشوئی خودرو در بنگاه معاملات خودرو:

در مشاغلی مثل بنگاه‌های معاملات ماشین و نمایشگاه‌ها جلا، زیبایی خودرو برای جذب مشتری خیلی اهمیت دارد. دستگاه‌های بخار فوری با انجام خش‌گیری سطحی و جلادهی، می‌توانند شما را در رسیدن به اهدافتان که زیبایی خودرو و جذب مشتری است، یاری دهند.

این دستگاه‌ها طوری طراحی شده‌اند که پساب و کثیفی ندارند، به همین دلیل برای این‌گونه مشاغل مناسب‌ هستند. دستگاه کارواش بخار فوری وجه تمایز شما با سایر همکاران و رقبایتان خواهد بود.

شست‌شوی استخر و جکوزی و گندزدایی آن‌ها:

در استخرها با وجود تصفیه دائمی، به مرور زمان جلبک‌ها و رسوبات ته‌نشین می‌شوند و در مدت زمان طولانی باعث کدر شدن رنگ آب هستند که جلوه بدی به استخر شما می‌دهند. همچنین سلامتی افرادی که از استخر استفاده می‌کنند تحت تاثیر قرار می‌گیرد، بنابراین به ‌طور منظم استخر را باید تمیز و گندزدایی کرد.
گندزدایی استخر را به چند روش می‌توان انجام داد:

شست‌شو با برس و جارو:

این روش اصلا توصیه نمی‌شود زیرا اگر جنس استخر فایبر گلاس یا کاشی باشد، با برخورد برس و جارو امکان شکستگی و آسیب به بدنه استخر وجود دارد.

شست‌شو با اسید:

استفاده از اسید نیاز به لباس مخصوص دارد و اگر مقداری اسید، حین استفاده روی بدن بپاشد بسیار خطرناک است.

شست‌شو با سولفات آلومینیوم (زاج):

در واقع زاج خاصیت منعقد کنندگی قوی دارد و با انعقاد ذرات، آن‌ها را از استخر جدا می‌کند و از این طریق آب استخر را شفاف می‌کند ولی باز هم باید برای وصول به عملکرد دلخواه PH آب استخر همیشه اندازه‌گیری شود که این کار زحمات خود را دارد.

شست‌شو با بخار:

در شست‌شو با بخار شما می‌توانید به بهترین و سریع‌ترین شکل تمام فضای استخرتان را بدون هیچ آسیب و زحمتی گندزدایی و درخشان کنید. زیرا بخار به درون جلبک‌ها و رسوبات نفوذ می‌کند و همزمان با گندزدایی، تمام استخر را ضدعفونی می‌سازد.

بخارشویی و جلادهی طلا و جواهرات:

در صنعت طلاسازی، برای اینکه یک طلا ساخته و وارد بازار شود باید مراحلی را طی کند که یکی از این مراحل، مرحله آبکاری طلاست. در این قسمت بخارشوی سوپراستیم به طور موثر و در مدت زمان کوتاه با حذف آلودگی، حذف اکسیدهای فلز و پرداخت طلا، سطح طلا را به‌راحتی براق و چشم نواز می‌کند.

استفاده در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها برای چربی زدایی:

آشپزخانه‌ها بدلیل پخت ‌و پز زیاد، محیطی همیشه چرب هستند. خاصیت چسبندگی چربی باعث جذب سایر آلودگی‌ها و گرد و غبار می‌شود، همین امر باعث کثیفی تمام محیط خواهد شد و پاک کردن آن‌ها کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است، که ما با طراحی بخارشوی‌های صنعتی این کار سخت را برای شما آسان کردیم.

در این دستگاه‌ها، بخار با حرارت بالایی که دارد به‌راحتی تمام چربی‌ها را بدون استفاده از مواد شیمیایی از تمام سطوح مخصوصا اجاق‌گازها و فرها پاک می‌کند. دستگاه‌های سوپراستیم به دلیل تولید بخار مداوم و پرتابل (متحرک) بودن، گزینه خوبی برای چربی زدایی و ضدعفونی در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها به شمار می‌آیند.

مبل‌شویی و قالیشویی در محل هتل‌ها و اقامتگاه‌ها:

بزرگ‌ترین برتری که بخارشوی‌های صنعتی در شستشو مبل و فرش نسبت به شستشوی مکانیزه و سنتی دارند، این است که فرش‌ها نیاز به‌جابجایی، شستشو با مواد و خشک کردن ندارند. کار با دستگاه بخارشوی بسیار راحت و آسان است، بخار با قدرتی که دارد به بافت فرش نفوذ می کند و چرک و کثیفی ها را در مدت زمان کوتاهی از بین می‌برد و دیگر اینکه مبل و فرش در همان لحظه شست‌شو، تمیز و خشک می‌شوند. به همین منظور برای هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بسیار توصیه می‌شود زیرا این مکان‌ها به دلیل رفت‌ و آمد مسافران فرصتی برای جابجایی و شست‌شوی فرش ندارند.

ضدعفونی دستگاه‌ها و فضای موجود در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها:

می‌توان گفت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بدلیل عبور بیماران، خط مقدم انواع بیماری‌ها به شمار می‌آید، بنابراین در این محیط از مواد غذایی تا لباس، کفش، تخت و هر چیزی که در این مکان‌ها وجود دارد، ممکن است آلوده باشد.

در اینجا استریل و ضدعفونی کردن کار دشواری است زیرا از مواد ضدعفونی کننده در همه جا نمی‌توان استفاده کرد. ولی در عصر تکنولوژی با توجه به فواید بخار و بی‌ضرر بودن آن و اینکه حساسیتی ایجاد نمی‌کند. می‌توان از آن به عنوان یک استریل و ضدعفونی کننده قوی و بدون رقیب استفاده کرد. شرکت دما بخار مشهد با طراحی دستگاه‌های ژنراتوری طرح موبایل که فضای کمی را هم اشغال می‌کند، شما را در این مشکل یاری می‌دهد.

شست‌شوی قطعات صنعتی از چربی و گریس در کارخانجات و کارگاه‌ها:

همان طور که در پاراگراف ‌های قبلی گفتیم، قطعات صنعتی در طی مراحل تولید به گریس‌کاری و روغن‌کاری نیاز دارند، ولی قبل از بسته‌بندی باید قطعات شستشو و تمیز شوند. فرآیند قطعه شویی به روش‌های سنتی یا آب پرفشار چندان توصیه نمی‌شود، زیرا معمولا تمام قطعات از آهن ساخته شده‌اند و اگر بعد از عمل شست‌شو رطوبتی باقی بماند، موجب زنگ زدگی آن قطعه می‌شود.

پس نتیجه می‌گیریم بهترین روش، استفاده از دستگاه‌های ژنراتوری طرح سوپر استیم است، زیرا بخار به بهترین نحو ممکن در قطعات نفوذ می‌کند و تمام روغن و گریس آن‌ها را بدون ذره‌ای آب پاک می‌کند.

شست‌شوی نمای ساختمان‌ها با بخار:

نمای یک ساختمان خیلی در حس مهمان پذیری موثر است و این حس زمانی اهمیت دارد که شما، صاحب یک کسب و کار حرفه‌ای هستید و مشتریان شما برای صحبت‌های اولیه و عقد قرارداد به شرکت شما مراجعه می‌کنند، آنجاست که در حین ورود از تماشای نمای ساختمان شما، حس خوبی می‌گیرند.

حال آن‌که متوجه اهمیت زیبایی و تمیزی نمای ساختمان خود شدید و دانستید که شست‌شوی نمای ساختمان چقدر اهمیت دارد، ما به شما برای راحتی وتمیزی نمای ساختمانتان دستگاه‌های ژنراتوری طرح سوپراستیم را پیشنهاد می‌کنیم که بدون  پساب و کثیفی بر روی زمین در حین شست‌شو، نمای ساختمان شما را به سرعت زیبا و چشم نواز می‌کنند.

 

بخارشویی ایستگاه‌های قطار و مترو شهری برای شست‌شوی واگن‌ها:

بخار در سیستم شست‌شوی قطارها و متروها استفاده می‌شود به این ترتیب که چون قطار یا مترو با روغن و گریس سرو کار دارند و در معرض گردوغبار زیاد هستند، بدنه و علی الخصوص ریل‌ها و چرخ‌ها بسیار چرب و لغزنده می‌شوند، بخار با نفوذ در بین چرخ‌دنده‌ها و بر سطح ریل‌ها به راحتی چربی‌ها را از تمام قسمت‌های بیرونی پاک می‌کند.

 

در داخل واگن‌ها، شست‌شو و ضد عفونی بدلیل عبور مسافران، خیلی مهم است و بخار بدلیل اینکه حالت گازی شکل دارد و ضدعفونی کردن و شست‌شو را به صورت گسترده انجام می‌دهد، راه آسان‌تری محسوب می‌شود. شست‌شوی پارکینگ‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری: معمولا سطح و ستون‌های پارکینگ‌ها بدلیل عبور خودروها و دود حاصل از آن‌ها همیشه سیاه و کثیف است.

و جمع آوری پساب آن‌ها که حاصل دوده‌های ماشین هاست کار بسیار دشواری است، اما اپراتور دستگاه‌های بخارشوی بدون ایجاد این مشکلات آلودگی‌ها را در همان محل ذوب و با استفاده از یک دستمال آن‌ها را جمع می‌کند.

یک روش جدید برای شستشوی هواپیما | چرا هواپیما به شستشو نیاز دارد؟

شست‌شوی معابر شهری و عمومی:

معابر شهری هم مانند پارکینگ‌ها پر از آلودگی و سیاهی است و از آنجا که با کمبود آب مواجه هستیم، استفاده از آب پرفشار برای تمیزی سنگ فرش‌ها و معابر توصیه نمی‌شود و دیگر اینکه شست‌شو با آب باعث خیس شدن معابر و ایجاد لغزندگی می‌شود که این خود دردسر ساز است. اما بخار با نفوذ به شیارها و روزنه‌ها معابر را به بهترین شکل تمیز می‌کند.

دیگر محصولات:

دیگ بخار کارواش سوپر بویلر

جت پرشر سوپرمکس

بخارشوی صنعتی برقی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.