لوگو دما بخار

تفاوت کارواش بخار نانو با کارواش معمولی در چیست؟

تفاوت کارواش بخار نانو با کارواش معمولی در چیست؟

تعریف کارواش نانو بخار

قبل از صحبت درباره تفاوت کارواش بخار نانو با کارواش معمولی باید بگوییم کارواش نانو بخار، اصطلاحی است که بین مردم به کارواش بخار مشهور است چون ذرات بخار بسیار ریز هستند و به تمام درزها و منافذ سطوح نفوذ می کند و آنرا بصورت نانومتری از هرگونه آلودگی تمیز می نماید به همین دلیل گاهی به کارواش بخار، کارواش نانو بخار هم می گویند.

ولی در حقیقت نانو کارواش یک دستگاه نیست بلکه ماده ای شیمیایی است که برای تمیز کردن و ایجاد لایه محافظ روی بدنه خودرو استفاده می شود. ما در این نوشته ابتدا به توضیح مواد شوینده نانو می پردازیم و سپس از کارواش بخار صحبت می کنیم.

کارواش نانو یا کارواش بدون آب چگونه عمل می کند؟

هنگامی که جرم یا کثیفی از هر نوع آلودگی (مواد آلی یا معدنی) روی سطوح قرار می گیرند, به دلیل جاذبه بین مولکولی, حالت چسبندگی ایجاد می شود. انباشته شدن ذرات و جرم های مختلف روی سطوح سبب کدر شدن رنگ آنها می شود.

در تمیز کردن با آب خالی یا مواد شوینده و آب, مولکول های آب یا شوینده, نقش واسط در احاطه ذرات و جابجایی آنها را بر عهده دارند و هر چه مولکول های آب با سرعت بالاتری به سطح برخورد کنند, توانایی بیشتری در پاک کنندگی دارند.

حال فرض کنید آب در اختیار ندارید پس نیاز به یک ماده دارید که همان نقش واسطه گری آب و مواد شوینده را در برابر جرم ها و ذرات چسبیده شده روی سطح, داشته باشد. تکنولوژی مواد شوینده نانو همان ماده می باشد.

این مواد منحصر به فرد, می توانند روی سطوح, تا ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کنند. ذرات ریز را در بر گرفته, آنها را با ایجاد رشته های به هم پیوسته, به الیاف دستمال منتقل نمایند. بنابراین جرم های بسیار ریز غیر قابل رویت, در ابعاد نانو از روی سطوح پاک می شوند. هم چنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری, لایه ای روی سطح با چسبندگی بالا ایجاد می کنند که سبب محافظت از آن نیز می شود.

نانو کارواش

هزینه هر بار شستشوی ساده ماشین با مواد شوینده نانو چقدر است؟

این محلول فقط یک ماده شوینده نیست بلکه کنسروه کننده رنگ و لاک ماشین هم هست در آن ماده زبری به کار نرفته و در هیچ نقطه ای از سطح ماشین اثرات و لکه های سفید بر روی رنگ خودرو, حلقه رینگ ها, قطعات لاستیکی و پلاستیکی باقی نمی ماند.

مردم چندین ماده شوینده را برای تمیز کردن قسمت های مختلف ماشین تهیه می کنند، اما این محصول همه این کارها را با هم انجام می دهد. ما می توانیم بر روی ماشین های سواری, موتورسیکلت, دوچرخه و وسایل خانه از این ماده استفاده کنیم.

ابتدا باید ماشین را شست و از گرد و خاک تمیز کرد. بقیه چیزهایی که جا می مانند و با شستشو از بین نمی روند مثل لکه قیر,قسمت های لاک که لکه های مات دارد, جوهر, چربی و … را بگذارید بماند. شما می توانید هم در آفتاب هم در سایه روی سطح مرطوب یا خشک از این ماده استفاده کنید.

با استفاده از این محصول قطعات و نقاط پلاستیکی, مثل روز اول رنگ خودشان را حفظ می کنند و رنگ آنها سفید یا خاکستری نمی شود این حفاظت در زمستان هم ادامه دارد یعنی آنها از نمک جاده ها, سنگ ریزه ها, زنگ زدگی و خراش پیدا نمی کنند.

این ماده علاوه بر پالیش باعث می شود آب از روی بدنه فرار کند هم چنین بر روی ماشین, آفتاب سوزان و تگرگ ابدا تاثیری نمی گذارد. وقتی به مدت طولانی زیر آفتاب بماند ماده از بین نمی رود و از روی لاک پایین نمی آید و رنگ ماشین تغییر نمی کند.

 

کارواش نانو بخار (اصطلاح رایج):

همانطور که درابتدا گفتیم کارواش نانو بخار، اصطلاحی است که بین مردم به کارواش بخار مشهور است. بیان این نکته ضروری است که کارواش بخار به تنهایی می تواند به طور موثری عمل شستشو را در بخش های مختلف خودرو انجام دهد.

روشویی خودرو با بخار باعث براق شدن آن خواهد شد. توشویی با بخار باعث تمیزی همه قسمتهای غیر قابل نفوذ داخل خودرو مثل دریچه کولر و کنسول جلوی خودرو و جاسیگاری و … می شود. همچنین بدلیل خاصیت گازی شکل بخار بوی نامطبوع فضای داخل خودرو مثل بوی سیگار از بین خواهد رفت. مخصوصا در بحث موتورشویی بخار خشک تاثیر شگفت انگیزی دارد و همه قسمت های موتور خودرو را بخوبی و بدلیل نداشتن رطوبت بدون ایجاد مشکلی به سیستم برقی  موتور خودرو آن را تمیز می کند. البته می توان به کارواش بخار دستگاه تزریق مواد نیز اضافه نمود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

بیان عملکرد دستگاه تزریق مواد

دستگاه تزریق مواد یک دستگاه جانبی کارواش بخار است که به کیفیت شستشو کمک خواهد کرد. این دستگاه در کنار کارواش بخار قرار می گیرد و مواد شوینده مخصوص کارواش بخار در آن می ریزند. همانطور که در شکل مشخص است این دستگاه یک مخزن دارد.

دستگاه تزریق مواد نانو کارواش بخار

طراحی این دستگاه به گونه است که مواد شوینده داخل مخزن آن، در خروجی با بخار ترکیب می شود و در نتیجه از خروجی لانس بخار مواد شوینده همراه با بخار به سطح مورد نظر می پاشد. بعضی از لانس های بخار توانایی مکش رطوبت، کف و مواد شوینده باقی مانده بر روی سطح را نیز دارند. این حالت برای شستشوی صندلی خودرو و حتی مبلمان و فرش بسیار کاربردی و مناسب است.

این مواد شوینده همراه با بخار به سطح مورد شستشو می پاشد در این صورت یک نتیجه فوق العاده بدست می آید. روش استفاده از مواد مخصوصا در موتورشویی تاثیر بسیار عالی دارد.

 

مواد شوینده مورد استفاده در کارواش بخار چه تفاوتی دارند؟

بخار آب دمای بسیار بالایی دارد. این حرارت بالا در تماس با مواد شوینده می تواند باعث بروز واکنش های شیمیایی مختلفی شود بعضی از این واکنش ها مناسب هستند اما برخی می توانند مشکلاتی بوجود بیاورند.

مثلا واکنش شیمیایی و تولید مواد سمی که برای تنفس خطرناک است. یا موادی که به بدنه خودرو و رنگ آن صدمه می زند. در هنگام استفاده از مواد باید به استانداردهای آن توجه نمود و حتما مواردی که گفتیم را در نظر داشت. در صورتی که برای خرید مواد شوینده مناسب مشکل دارید با کارشناسان فنی ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

 

استفاده از مواد شوینده نانو و دستگاه کارواش بخار در موتورشویی خودرو

موتور خودرو معمولا دارای چربی و روغن و در برخی مواردلایه ضخیمی از خاک چرب می باشد که پاک کردن آن بسیار مشکل است. از طرف دیگر موتور خودرو دارای قطعات الکترونیکی است که ممکن است در تماس با آب به مشکل برخورد کنند و رطوبت باعث ایجاد اتصالی در قطعات الکترونیکی شود.

فشار و دمای بالای بخار باعث پاک شدن مناسب این چربی ها از سطخ و بدنه موتور خودرو می شود. اما اگر از مواد نانو استفاده نماییم این فرایند ساده تر صورت می پذیرد و سرعت کار بیشتر خواهد شد.

 

راهکارهای افزایش سرعت شستشوی خودرو با کارواش بخار

 

برای جلوگیری از خراب شدن قطعات الکترونیکی باید از کارواش بخار خشک استفاده نمود که رطوبت بسیار پایینی دارد و در نتیجه هیچ رطوبتی بعد از شستشو با بخار خشک بر جای نمی ماند.

 

روش استفاده از مواد شوینده در موتورشویی با بخار

بدون استفاده از دستگاه تزریق مواد کارواش بخار مواد با کمک لانس و دستگاه مخصوص بر روی سطح موتور پاشیده می شود بعد از دو الی سه دقیقه که برای تاثیر مواد شوینده بر روی چربی  گذشت با بخار داغ این مواد شسته می شود.

بیشتر بخوانید: دو موردی که استفاده از کارواش بخار خشک توصیه می‌شود.

اما در مورد استفاده از دستگاه تزریق مواد این مواد همزمان با بخار بر روی سطح پاشیده شده به همین دلیل با وجود گرمای بخار فرآیند شستشو با کیفیت بهتری صورت خواهد پذیرفت. بعد از گذشت دو تا سه دقیقه از ماندن این مواد بر روی موتور، با کمک بخار خشک بدون مواد شوینده سطح موتور خودرو شسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

موتورشویی با بخار در 6 مرحله

همه چیز درباره کارواش بخار

کارواش بخار حامی محیط زیست

چرا بخارشوی برای کارواش مناسب تر است؟

3 فایده عدم استفاده از مواد شیمیایی در شستشوی خودرو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.