لوگو دما بخار

مقایسه روش های شستشوی خودرو با آب پرفشار و کارواش بخار

مقایسه روش های شستشوی خودرو با آب پرفشار و کارواش بخار

شستشوی خودرو با آب یا بخار

اگر تا به‌حال با اتومبیل خود از یک محل بسیار لجن یا گلی از میان محیط برفی کثیف عبور کرده اید، می دانید که بعد از آن عملا خودرو شما قابل شناسایی نخواهد بود. تمام بدنه خودرو با آلودگی هایی ضخیم پوشانده می شوند که اغلب چسبنده، سفت و محکم هستند. در این حالت خاص ماشین شما برای تمیز شدن به چیزی بیشتر از یک سطل آب و مواد شوینده نیاز دارد.

بهتر است برای تمیزکردن خودرو در چنین وضعیتی به فن آوری‌های جدیدترو موثرتر برای شستشوی خودرو، مانند تمیزکردن خودرو با بخار روی بیاورید. قبلا روش هایی مانند کارواش اتوماتیک مجهز به جت واشرهای پرفشار و بزرگ برای پاک کردن گرد و غبار و انواع کثیفی از هر اینچ از خودرو قبل از کفشویی و خشک کردن و واکس نمودن خودرو بکار برده می‌شد تا بهترین نتیجه بدست بیاید.

اما فعالان محیط زیست و همچنین کارشناسان مراقبت خودرو بر این عقیده‌اند که این روش‌های قدیمی تنها در موردی که منابع وسیع مالی و همچنین آب فراوان در اختیار داشته باشیم می‌تواند موثر باشد. بخاطر اینکه در این روش برای شستشوی هر خودرو آب زیاد و مواد شوینده زیادی هدر می‌رود و با توجه به تعداد خودروهای تمیز شده هزینه ها جبران نمی‌شود.

بنابراین آنها فناوری‌های جدید شستشوی خودرو مانند کارواش بخار را توسعه دادند. پیشرفت تکنولوژی و علم همچنان ادامه دارد و هر روز صاحبان خودرو بیشتر به جنبه های منفی زیست محیطی روش های قدیمی شستشوی خودرو آگاه می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: 8 مزیت برتر شستشوی خودرو با بخار

تاریخچه کوتاه از کارواش

برای آشنایی با تاریخچه تکامل صنعت کارواش مطالعه مقاله سیر تکامل کارواش از گذشته تا امروز توصیه می شود. اما برای آشنایی مختصر در اواخر دهه 1970صاحبان خودرو به اهمیت دقت به جزییات نگهداری خودرو پی بردند.

تا قبل از آن سالها هر مالک خودرو به تنهایی خودرو خود را شستشو ، کف‌شویی و در نهایت واکس زنی و پالیش می‌کرد و برای اینکار معمولا نصف روز از تعطیلات آخر هفته را برای تمیزکردن خودرو صرف می‌نمود.

اما امروزه مردم آنقدر مشغله‌های روزمره مختلف دارند که بسیاری از کارهای شخصی خود از جمله شستشوی خودرو را به دیگران واگذار می‌کنند و وقتی برای انجام آن ندارند. علاوه براین پیچیدگی های خودروهای مدرن بدین معنی است که در هنگام شستشو باید موارد زیادی رعایت شود تا خودرو بخوبی تمیز شود وهیچکدام از قسمت های آن آسیب نبیند. بنابراین نیاز به وجود مراکز کارواش بیشتر از هرزمان دیگری احساس می‌شود.

مطلب پیشنهادی: چرا کارواش بخار بیشتر رضایت مشتری را فراهم می کند؟

درک عملکرد جت واشر پرفشار

همانطور که می‌دانید و قبلا عنوان شد، سیستم شستشوی اتوماتیک نقاله‌ای دارای شیلنگ‌های قدرتمند است که از آب با فشار بالا برای شستشوی خودرو استفاده می‌شود. خودرو بر روی یک تسمه نقاله قرار داده می شود

و بر روی آن بصورت امن محکم می‌شود تا از تکان خودرو در اثر فشار آب جلوگیری به عمل آید. در حین عبور خودرو از درون سیستم شستشو آب پرفشار از زوایای مختلف بصورت پرفشار به آن پاشیده می‌شود تا هرگونه خاک و گرد و غبار، چربی و آلودگی‌های دیگر در اطراف خودرو از آن تمیز شود.

این دستگاه‌ها توسط برق یا گاز کار میکنند. برخی ازجت واشرهای فشار بالا بصورت تناوبی آب گرم و سرد را برای شستشو استفاده می‌کنند تا تمیزی بیشتری حاصل شود. مزیت استفاده از آب پرفشار در سیستم کارواش ازجمله کارواش اتوماتیک سرعت بالای شستشو است. اما در کنار این مزیت بدلیل استفاده زیاد از آب چندان مورد توجه نیست.

برای شستشوی انواع خودروها یک کارواش اتوماتیک به راحتی روزانه صدها گالن آب مصرف می‌کند. هرچند امروزه سیستم‌های تصفیه آب در اکثر کارواش ها راه‌اندازی شده است اما این روش ایرادات دیگری نیز دارد.

استفاده از مواد شوینده در روش های سنتی بسیار زیاد است صابون ، شامپو و مواد جلادهنده همگی مواد شیمیایی هستند که آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کنند. و وقتی که همراه آب وارد چرخه آب‌های زیرزمینی می شوند این تاثیر غیر قابل جبران است. همچنین شکستن شیشه خودرو در اثر زاویه نامناسب پاشش آب، از بین رفتن رنگ خودرو با فشار آب و یا حتی کنده شدن آینه بغل از خساراتی است که این روش ممکن است به خودرو وارد کند.

مطلب پیشنهادی: آیا کارواش بخار به رنگ خودرو آسیب وارد می کند؟

تمیز کردن با بخار (کارواش بخار) : بهترین انتخاب برای شما

خوشبختانه امروزه اکثر خودروسازان بزرگ استفاده از تکنولوژی بخار را برای مراقبت از خودرو تایید می‌کنند. تکنولوژی بخار نیز همانند تکنولوژی موجود در روش شستشو با آب پرفشار از دو عامل فشار و گرما برای تولید یک مکانیزم قوی تمیز کردن استفاده می‌کند.

اما در کارواش بخار بجای استفاده از آب گرم در قالب مایع، آب آنقدر گرم می‌شود تا بخار با فشار بالا ایجاد شود. این بخار با حرارت بالا حتی بر روی سطوح فلزی خودرو بهتر عمل می‌کند. از آنجایی که بخار بسیار داغ در خروجی دستگاه وجود دارد گردوخاک بجای اینکه از سطح خودرو به اطراف بریزد در این حرارت ذوب می‌شود.

در این روش مناطقی که در شستشوی با آب به سختی قابل دسترسی هستند می‌توانند براحتی تمیز شوند. همچنین قسمتهایی از خودرو که بخاطر ترس از آسیب دیدن بوسیله رطوبت با آب قابل شستشو نیستند در این روش بخوبی شستشو می شوند.

مزیت کارواش بخار

مهمترین مزیت این است که کارواش بخار به آب زیادی برای شستشو نیاز ندارد بعلاوه اینکه در این روش نیز بوسیله روش‌های بازیافت و تصفیه تقریبا همه آب مصرفی به چرخه تولید بخار بازگردانده می‌شود.

با یک لیتر آب می‌توان حجم زیادی بخار پرفشار تولید کرد و بوسیله آن سطح زیادی را شستشو داد. مصرف آب کمتر در کارواش بخار بسیار مورد توجه مجامع جهانی حفاظت از آب قرار گرفته است.

این که شما استفاده از یک کارواش اتوماتیک یا کارواش بخار را برای شستشوی خودرو خود ترجیح می‌دهید یا اینکه ترجیح می‌دهید کسب و کار کارواشی خود را به یک دستگاه کارواش بخار مجهز نمایید یا خیر، کاملا به سلیقه شما بستگی داشته و یک انتخاب شخصی است. با این حال فناوری بخار بطور واضح از لحاظ مصرف آب، مزایای زیست محیطی آن و همچنین نتیجه شستشو گزینه بسیار مناسب‌تری است.

منبع : مجله اینترنتی detailxperts

 

شستشو با آب یا بخار؟ کدامین انتخاب

برای رسیدن به جواب این پاسخ که انتخاب شما چیست؟شستشو با آب یا بخار؟ ابتدا به مقدمه ای کوتاه می پردازیم. در گذشته روشهایی برای شستن مرسوم بود که به دلیل نبود روش های جدید و نبود تکنولوژی و داشتن وقت کافی برای انجام آن، مورد استقبال قرار می گرفت.

اما اکنون بدلیل مشغله زیاد و وقت کم، بیشتر از روش های نوین استفاده می کنند از جمله آن، روش های شستشوی صنعتی و خانگی می باشد. از جمله روشهای شستشو در محیط های صنعتی کارواش ها هستند که با دو روش کارواش با آب فشاری (واتر جت) یا بخار می باشد.

در این مقاله بر آنیم که جنبه های مثبت و منفی هر دو روش را شرح دهیم. ابتدا به تاریخچه کارواش بخار نگاهی می اندازیم.

تاریخچه کارواش ماشین

از زمانیکه اولین خودرو جهان در حدود سال ۱۹۰۰ ساخته شد بحث چگونه تمیز کردن این وسیله به میان آمد. سال ۱۹۱۴ اولین کارگاهی که برای شست و شوی ماشین تاسیس شد، در آمریکا قرار داشت.

بعد از گذشت 4 نسل از کارواش ها، اکنون در مراکز کارواش سیار، صاحبان خودرو شخصا می توانند از تجهیزات پر فشار شستشوی خودرو، استفاده نمایند. این کارواش ها با مجهز بودن به تجهیزات پیشرفته گزینه های دیگری علاوه بر شست و شو را در اختیار مالکان خودرو قرار می‌دهند. مشتریان این کارواش‌ها با پرداخت هزینه می‌توانند از امکانات شست و شوی تایرها، پاشش واکس، همچنین استفاده از پولیش نیز بهره‌مند شوند.

 

تمیزکننده های بخار

4 تفاوت بین شوینده های بخار و شوینده های فشار واشر

شوینده های تحت فشار ابزارهای اساسی برای تمیز نگه داشتن محل های تجاری یا خانه شما هستند. مردم اغلب در مورد تفاوت بین این دو ماشین سردرگم می شوند و از خود می پرسند که آیا برای انجام کار به هر دوی آنها نیاز دارند یا خیر. در اینجا 4 تفاوت بین بخارشوی و واشر فشار را ذکر کرده ایم.

 

1: نحوه عملکرد آنها

بزرگترین تفاوت بین بخارشوها و واشرهای تحت فشار نحوه عملکرد آنهاست. آنها به روش های کاملا متفاوت کار می کنند. یک بخارشوی در مقایسه با دستگاه شستشوی فشار، آب بسیار کمی مصرف می کند و آن آب را به بخار تبدیل می کند. سپس بخار برای تمیز کردن سطوح استفاده می شود.

در حالیکه که یک واشر فشار با استفاده از مقادیر زیادی آب کار می کند. از طریق جت های فشار قوی جریان قدرتمندی ایجاد می شود که کثیفی های سطحی را می شوید. بنابراین در جایی که یک بخارشوی به گرمای بخار متکی است، واشرهای تحت فشار به حجم و قدرت متکی هستند.

2: بهداشت

در حالی که واشرهای تحت فشار در از بین بردن آشفتگی ها عالی هستند، بخارشوی واقعاً از نظر بهداشتی خودش را نشان می دهد. با این حال، در صورت لزوم می توان از مواد پاک کننده همراه با بسیاری از واشرهای تحت فشار برای بهبود سطح بهداشت استفاده کرد.

بخاری که بخارشوی تولید می کند به عنوان یک ضدعفونی کننده فوری سطحی را که لمس می کند عمل می کند. این باعث می شود آنها برای تمیز کردن رستوران ها، آشپزخانه ها، بیمارستان ها و البته خانه شما عالی باشند. به طور مشابه، از آنجایی که بخار نیاز به استفاده از مواد شیمیایی خشن را خنثی می کند، برای استفاده در صورت بیزاری از هر گونه مواد شوینده ایده آل هستند.

3: سطوحی که به بهترین شکل تمیز می کنند

سیستم تمیز کردن ملایم یک بخارشوی آنها را برای تمیز کردن در شرایطی که نیاز به لمس سبک تری است ایده آل می کند. آنها برای تمیز کردن شیشه، فرش، کاشی، سایدینگ، تزریق و سایر سطوح مشابه عالی هستند.

از طرف دیگر شیلنگ های فشار برای تمیز کردن پروژه هایی که نیاز به تمیز کردن سطح وسیعی دارند، کاملاً مناسب هستند، به خصوص اگر سطح متخلخل مانند بتن یا آجر باشد. واشرهای تحت فشار به شما این امکان را می دهند که در مدت زمان بسیار کوتاهی مناطق بزرگ را تمیز کنید. آنها برای شستشوی کف کارخانه، کف گاراژ، مسیرها، مناطق پاسیو و بسیاری از سطوح دیگر عالی هستند.

 

4: زمان خشک شدن

همانطور که انتظار دارید، تفاوت زیادی در مدت زمان خشک شدن چیزی وجود دارد که با استفاده از بخارشوی تمیز می شود در مقایسه با زمانی که با استفاده از واشر فشار تمیز می شود. یک سطح تمیز شده با بخار گاهی اوقات ممکن است به دلیل مقدار کمی آب مصرفی و دمای بالایی که در آن خارج می شود، تقریباً فوراً خشک شود. وقتی چیزی را با ماشین تحت فشار تمیز می کنید، داستان متفاوت است.

از آنجایی که دستگاه متکی به حجم زیادی از آب است که با فشار بالا به بیرون پاشیده می شود، سطوح می توانند برای مدت طولانی تری خیس باقی بمانند. شوینده‌های فشار و بخارشوی هر دو ابزار تمیز کردن فوق‌العاده‌ای برای نگهداری در زرادخانه شما هستند. آنها طراحی های کاملا متفاوتی دارند و در انجام کارهای کاملا متفاوت تخصص دارند.

اگر به یک ماشین شوینده تحت فشار یا بخارشوی جدید نیاز دارید، به ما مراجعه کنید تا امروز نمایش فوق العاده ما را مشاهده کنید. کارواش با واتر جت (آب فشاری) که سوخت مصرفی آن برق یا گاز می باشد اگرچه سرعت آن بالا هست اما، بدلیل نکات منفی زیاد نسبت به روش های دیگر از اقبال زیادی برای ادامه در آینده برخوردار نمی باشد.

از جمله موارد منفی استفاده از کارواش آبی

  • مصرف آب بسیار زیادی دارد که با توجه به اینکه ما کشور خشک و نیمه بیابانی هستیم به هیچ عنوان توصیه نمی شود
  • صرف وقت زیاد برای بردن ماشین به کارواش و انتظار برای خشک شدن ماشین نیز وجود دارد
  • همچنین استفاده از صابون شامپو و مواد جلادهنده که به مرور به وسایل آسیب می رساند رنگ خودرو را از بین می برد.
  • از دیگر موارد شکستن شیشه در اثر زاویه نامناسب پاشش آب می باشد.
  • در مواردی باعث کنده شدن آینه بغل می شود.

از جمله موارد مثبت کارواش بخار

  • عدم نیاز به چاه فاضلاب به نسبت کارواش هایی که با آب کار می کنند. یکی از دغدغه های کارواش داران همواره هدایت آب به سیستم فاضلاب و بالطبع رعایت استانداردهای شهرداری نظیر احداث چاه عمیق، استفاده از سیستم تصفیه کننده برای جلوگیری از ورود لجن ها به چاه و بعضاً معضل خالی کردن چاه پر شده و … بوده است.
  • اما در سیستم کارواش بخار به دلیل عدم وجود پساب این هزینه های جانبی کاملا به صفر می رسد
  • بعد از شستن ماشین با کارواش بخار، بدنه ماشین خیلی دیرتر آلودگی و کثیفی را به خود می گیرد، بنابراین مدت طولانی تری ماشین تمیز می ماند. این موضوع باعثرضایت بیشتر مشتری از کار شما خواهد شد.
  • از آنجاییکه بخار بسیار داغ در خروجی دستگاه وجود دارد گرد و خاک بجای اینکه از سطح خودرو به اطراف پاشیده شود در این حرارت ذوب می‌شود.
  • در این روش مناطقی که در شستشوی با آب به سختی قابل دسترسی هستند می‌توانند براحتی تمیز شوند.
  • کاهش مراحل شستشو
  • عدم نیاز به مواد شوینده که باعث خورندگی خودرو می شود. از این جهت در جهان به عنوان تکنولوژی سبز و سازگار با محیط زیست Eco-friendly شناخته شده است.
  • روشویی و یخ زدایی ماشین با دستگاه کارواش بخار فوری سوپر استیم دما بخار در فصل زمستان بسیار حائز اهمیت است.
  • عدم نیاز به برق سه فاز، یکی از بزرگترین مشکلات کارواش داران عدم دسترسی به برق سه فاز به دلیل هزینه های بالای آن و همچنین رعایت نکردن نکات ایمنی و در نتیجه برق گرفتگی می باشد. اما با توجه به حق انتخاب در نوع سوخت در کارواش های بخار که گاز شهری یا گازوئیل است این مشکل نیز رفع شده است
  • خشک شدن سریع خودرو در شرایطی که کمبود زمان دارید برای شست وشوی کامل هر خودرو تقریبا یک ساعت اتلاف وقت داریم. این درحالیست که برای شست و شوی خودرو و توشویی آن با استفاده از نانو کارواش بخار، نهایتا به دو مرحله بخارشویی و تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز است که این مهم باعث کاهش زمان شست و شو و افزایش سرعت عمل میشود.
  • از بین بردن بوی بد مزیت بسیار قابلی است که در قیاس با شستشوی با آب امکان پذیر نمی باشد.
  • به دلیل گازی بودن بخار ویروس و باکتری معلق در هوا از بین می رود.
  • از جمله مزیت های مورد ذکر کارواش بخار از بین بردن گرد و غبار بدلیل دما بالای بخار و ذوب آنها می باشد.
  • دسترسی به مناطق ریز و غیرقابل دسترس و خطرناک و حساس مثل موتور که امکان شستن آن با آب نیست.
  • شستن موتور ماشین نسبت به سایر قسمت های آن بسیار سخت می باشد و اگر پروسه ی مربوط به از بین بردن چربی و گریس موجود در این ناحیه به خوبی انجام نشود می تواند دردسرهای بسیاری به همراه داشته باشد.
  • از سوی دیگر از آنجا که قطعات و تجهیزات مختلفی در موتور اتومبیل تعبیه شده است، هرگونه سهل انگاری و استفاده از روش نامطلوب می تواند دردسرهای بیشتری به همراه داشته باشد بخار خشک به قطعات الکترونیکی آسیب نخواهد زد و هیچ گونه اثری از رطوبت بر جای نمی گذارد در مرحله بعدی با استفاده از برس‌های مخصوص تمام قسمت‌های خودرو که چرخ‌ها نیز شامل آن می‌شود، تمیز و شسته می‌شوند.
  • در صورت استفاده از شستشوی موتور با بخار به طول عمر موتور، کشف نشتی های احتمالی، از بین بردن خاک و چربی، جلوگیری از آتش سوزی، افزایش ارزش خودرو می شود.
  • کالیپر ترمز، دیسک و رینگ‌ها که از کثیف‌ترین قسمت‌های ماشین به شمار می‌آیند، با استفاده از دستگاه بخار به راحتی قابل پاک شدن هستند. با استفاده از برس‌های شستشو و دستمال‌های نانو، مراحل خشک کردن آن آغاز می‌شود.
  • در این روش با یک لیتر آب به راحتی می توان بخار زیادی را فراهم کرد و آب کمتری مصرف میشود بخارشویی هر خودرو تنها به ۳ لیتر آب نیاز دارد این درحالیست که در شست و شوی سنتی خودرو بطور تقریبی ۱۰۰ لیتر آب هدر می‌رود از این رو می‌توان ادعا کرد با استفاده از این دستگاه شاهد کاهش۹۰ درصدی مصرف آب خواهیم بود.
  • در این تکنولوژی از روش بازیافت و تصفیه آّب استفاده می شود و از آب استفاده شده دوباره می توان بهره برداری کرد.
  • از بین بردن میکروب و ویروس و ساس و حشرات که به هیچ عنوان با آب معمولی از بین نمی روند.
  • از بین بردن بو و مو حیوانات خانگی با توجه به اینکه بو یکی از موارد آزار دهنده برای عموم هست با کارواش بخار می توان به این دسترسی پیدا کرد.
  • رنگ خودرو تازه نگه داشته می شود و خوردگی های با شستشوی آب را به همراه ندارد.
  • عدم نیاز به اختصاص فضای زیاد
  • در روش سنتی فضای زیادی برای انجام مراحل شستشو نیاز است، حتی در کارواش های تمام اتوماتیک هم دستگاه های غول پیکر فضای زیادی را اشغال کرده اند، این در حالیست که در کارواش بخار صنعتی نیاز به فضا تقریبا نصف می شود.
  • افزایش درآمد، قبل از هر چیزی باید بگوییم که هزینه راه اندازی کارواش بخار نسبت به سایر کارواش ها از جمله کارواش اتوماتیک و کارواش سنتی، بسیار بسیار پایین بوده و سطح سود بیشتری دارد با کاهش هزینه های مربوط به آب و فاضلاب، نیاز کمتر به نیروی انسانی، حذف هزینه های مربوط به مواد شوینده شیمیایی، کاهش زمان شستشو و ارائه خدمات توشویی و موتورشویی سود دهی کارواش بخار روز به روز بیشتر می شود.

انواع کارواش بخار

بصورت کلی کارواش بخار به دو نوع :

بویلری

ژنراتوری

تقسیم می شود که به اختصار هر کدام را شرح می دهیم

نوع بویلری آن قدیمی تر بوده و همانند آب گرمکن های قدیم دارای مخزن می باشد.

مسلما در این مدل از زمانیکه شما دستگاه را روشن می کنید تا زمانیکه خروجی مناسب داشته باشد مدت زمانی جهت گرم شدن آب و تولید بخار سپری می شود.

(خوشبختانه در مدل های جدید دستگاه به نام ژنراتوری بخار فوری نقص های بویلری را برطرف کرده ایم.

به محض روشن شدن، شما خروجی بخار را در این دستگاه مشاهده می فرمایید.)

حتی پس از خاموش شدن دستگاه شما تا نیم ساعت می توانید به بخار دسترسی داشته باشید.

این کارواش اولین کارواش بخاری بود که در صنعت نظافت و خدمات از آن برای تمیزکنندگی استفاده شد.

که نتیجه مطلوبی نیز داشت و یک روش جدید بود که کیفیت تمیز کردن با بخار نظر خیلی ها را جلب کرد.

اما با گذشت زمان کم کم کارواش داران متوجه معایب و مشکلات آن شدند

بیشتر بخوانید: آموزش کارواش بخار

معایب آن از جمله زمان طولانی تولید بخار و ابعاد و وزن زیاد آن و خطر انفجار آن است به دلیل اینکه در مقابل گرما و فشار شدیدی برای تبدیل کردن آب به بخار است و همچنین کارکردن با آن ساده نیست و نیاز به آموزش های تخصصی دارد.

در صورتی که مشتریان که افرادی غیر فنی هستند توقع دارند که دستگاه با یک دکمه روشن و یا خاموش شود.

از دیگ بخار بیشتر در صنعت های دیگر استفاده می شود و با اختراع دستگاه کارواش بخار ژنراتوری دیگر از آن خیلی کمتر در کارواش ها استفاده می شود.

کارواش بخار به تازگی نظر مصرف کننده گان را به خود جلب کرده است و در کشور ایران در حال استفاده می باشد .

مزایای بیشماری نسبت به روش های سنتی دارد و کارواش داران زیادی از آن استقبال کرده اند

 

از دیگر دسته بندی های دستگاه کارواش بخار می توان موارد زیر را نام برد:

  • ثابت (دیگ بخار)
  • قابل حمل
  • سیار

هزینه ی درخواستی برای خرید هر یک از انواع آن نیز متفاوت است. نمونه های قابل حمل به دلیل اینکه امکان جابه جایی را دارند در مکان های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند.

به راحتی می توان آنها را از ناحیه ای به ناحیه ی دیگر منتقل کرد. نمونه های ثابت نیز به دلیل داشتن وزن زیاد معمولا در یک مکان مستقر می شوند و از آنها برای تمیز کردن لکه و کثیفی های شدید استفاده می شود.

می توانید کلیه ی تجهیزات مربوط به هر یک از دستگاه های کارواش بخار را نیز در لیست فروش ما مشاهده کنید. اطلاعات کامل در مورد هر یک از نمونه های موجود درج کرده ایم. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با ما از طریق شماره های موجود در وب سایتمان در تماس باشید.

 

موارد استفاده از بخار

  • به کارگیری در کارواش های مختلف سواری
  • به کارگیری در کارواش های ویژه برای خودروهای سنگین
  • به کارگیری در تعمیرگاه های مختلف خودروهای سبک و سنگین
  • به کارگیری در پارکینگ های عمومی و البته خصوصی
  • کندن برچسب های تبلیغاتی
  • شستشوی موتورسیکلت
  • نمایشگاه های خودرو
  • شستشوی هواپیما
  • به کارگیری در رستوران ها
  • به کارگیری در آشپزخانه های صنعتی
  • به کارگیری در واحدهای مختلف شستشوی صنعتی
  • به کارگیری در شستشوی مخازن کوچک و بزرگ
  • به کارگیری در واحد های مختلف تولیدی صنایع غذایی
  • شستشوی ادوات کشاورزی و از بین بردن حشرات و آفات
  • کارگاه‌های تعمیرات خودرو
  • کارخانجات صنعتی
  • استریلیزاسیون و میکروب‌کشی
  • نماشویی و نظافت ساختمان
  • شستشوی مبلمان
  • شستشوی استخر

 

لوازم مورد نیاز کارواش بخار

همه کارواش داران برآنند خدماتی ارائه دهند که مورد پسند مشتریانشان باشد تا برای دفعات بعد هم به کارواش آنها مراجعه کنند و یکی از بهترین گزینه های جلب مشتری وجود کارواش بخار است. از لوازم مورد نیاز کارواش بخار، نازل (گان) بسیار نقش مهمی در نظافت ایفا می کند چرا که هر عملیات شستشویی در خودرو با نازلهای متفاوت انجام می گیرد.

تجهیزات کارواش عبارتند از:

  •  انواع گان و سرنازل:
  1. گان ویژه روشویی و شستشوی بدنه خودرو با بخار
  2. گان ویژه شسشتشوی موتور با بخار
  3. گان ویژه داخل شویی با بخار
  • شلنگ مخصوص بخار
  • تجهیزات کف پاش
  • واترجت (جت پرشر آبداغ)
  • جاروبرقی
  • تجهیزات ایمنی کاربر مانند دستکش، پوتین و لباس مناسب
  • سیستم های زیرشویی مکانیزه
  • انواع برس و دستمال های نانو
  • تجهیزات شستشو مانند شیشه پاک کن، مواد نانو اسپری و شامپو های تمیز کننده

 

اطلاعات و خصوصیات فنی محصول

  1. تحمل دمای بالا
  2. دارای دبی بخار مطلوب
  3. وجود عایق حرارتی
  4. وزن مناسب
  5. مانور و تحرک بالا

 

موارد استفاده نازل کارواش بخار:

  • کارواش های بخار
  • استفاده در تعمیرگاه ها و اتو سرویس ها
  • بخارشویی صنعتی
  • ضد عفونی و استریل کردن محیط

نکات منفی کارواش بخار

امکان دارد بخاطر حرارت بالای بخار دستگاه کارواش بخار در هوای بسیار سرد رنگ اتومبیل آسیب ببیند. شوک انبساطی سریع باعث این اتفاق می شود و بهتر است در سرمای شدید برای جلوگیری از آسیب جدی به رنگ اتومبیل کمتر از روش نانو بخار استفاده کنید. ممکن است مخزن بترکد و این از نکات منفی است ولی می توانید اپراتور را آموزش دهید و این احتمال را به صفر برسانید.

برای آشنایی شما ویدیو از چگونگی کار با کارواش تهیه کرده ایم که خواهشمندیم ملاحظه بفرمایید و اگر شما علاقمند به استفاده از کارواش بخار شدید با ما تماس بگیرید.

 

برای مشاوره و جزئیات بیشتر با کارشناسان ما در صنایع دما بخار مشهد تماس حاصل فرمایید:

05138437548-09306333410

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.