لوگو دما بخار

آموزش کارواش بخار

آموزش کارواش بخار

چگونه ماشین خود را با بخار تمیز کنیم؟

آموزش کارواش بخار، چگونه از بخار برای تمیز کردن ماشین استفاده کنیم؟

برای کار با دستگاه کارواش بخار کمی دقت و علاقمندی نیاز است. تمیز کردن یک اتوموبیل به سه بخش داخل شویی، روشویی و موتورشویی تقسیم می شود. قبل از هر اقدامی برای شستشو و تمیزکردن خودرو ابتدا مکان مناسبی برای این کار در نظر بگیرید.

ماشین باید در سایه باشد و زیر نور آفتاب نباشد همچنین اگر زیر نور آفتاب بوده بهتر است کاملا سرد شده بعد اقدام به شستشو نمایید زیرا در آن حالت گرمای داخلی باعث ایجاد لکه و به جا ماندن اثرات شستشو می شود. برای شروع کار به یک دستمال نانو نیاز داریم. برای تمیز کردن هر یک از بخش های خودرو می توان از نازل های مختلف مخصوص آن استفاده کرد

تمیز کردن داخل ماشین با بخار

ابتدا با داخل شویی شروع می کنیم. برای تمیز کردن داخل ابتدا با جاروبرقی آشغال های بزرگ را جمع آوری کنید با استفاده از پمپ باد نیز آشغال های درون حفره ها را بیرون بکشید. کف پوش ها را بیرون بیاورید و روی آن بخار مرطوب بگیرید

برای داخل شویی از بخار خشک استفاده می شود. برای تمیز کردن داخل ماشین می توانیم از داشبورد شروع کنیم.خوبی بخار نسبت به آب این است که دیگر نگران آسیب دیدن بخش های داخلی و حساس ماشین نیستید و بخار به راحتی به همه حفره ها شامل کولر و بخاری و جالیوانی و … نفوذ می کند.

اگر کثیفی خیلی عمیق بود و جرم زیادی گرفته بود برای سرعت بخشیدن به کار می توان از مقداری مواد شوینده نیز همراه با بخار استفاده کرد. همه جا را بخار بگیرید و دستمال بکشید.

مزیت دیگر بخار ضدعفونی کردن و تازه کردن فضای داخل ماشین از بوهای نامطبوع است. کسانی که حیوانات خانگی مثل سگ و گربه داخل ماشین دارند, بخار بهترین گزینه برای ضدعفونی سطوح و محیط است.

صندلی ها چه چرمی باشند چه پارچه ای با بخار به راحتی تمیز می شوند و دیگر نیازی به باز کردن صندلی ها و شستن آن با کف و آب و خشک کردن زیر نور آفتاب نیست. بخار حتی خاصیت اتوکشی دارد و چین و چروک را صاف و به پارچه آهار می دهد.

داخل شویی با بخار

روشویی خودرو با بخار

بعد از داخل شویی می توان روشویی یا موتورشویی را انجام داد در ادامه روشویی با کارواش بخار را آموزش می دهیم

برای شستشوی بدنه خودرو از گان ایتالیایی که مثل یک تفنگی است و شاسی قطع و وصل دارد استفاده می کنیم با باز کردن بخار همزمان که روی سطح میگیریم به دنبال آن با دست دیگر دستمال می کشیم

مزیت بخار این است که آبریزی ندارد و فقط جرم روی سطح را باز می کند و با دستمال برداشته شده و تمیز می شود

تمیز کردن بدنه نباید به صورت دورانی باشد و از بالا به پایین این کار را انجام دهید و دستمال بکشید

از آنجا که ما دو مدل بخار خشک و مرطوب داریم

برای روشویی معمولا از بخار تر استفاده می شود تا قطرات آبی که همراه بخار هستند بتوانند کثیفی ها را راحت تر به پایین سوق دهند.

اگر یک خودرو را که با آب شسته شده و خودرویی که بخارشویی شده را با هم مقایسه کنید به این نکته پی خواهید برد که بخار شفافیت و براقیت خاصی ایجاد می کند و رنگ ماشین را باز می کند

منظور این نیست که رنگ را از بین می برد این موضوع در ماشین های رنگ روشن بیشتر مشهود است

بخار به عمق جسم نفوذ می کند و تمام کثیفی ها را بیرون میکشد

تمام قسمت ها درب ها روی ماشین کاپوت صندوق عقب همه را تمیز می کنیم

از هوا برای خشک کردن ماشین استفاده نکنید زیرا ایجاد لک می کند و فقط با پارچه رطوبت را بگیرید

لاستیک ها را می توانید با گان برسی تمیز کنید تا موهای برس به حفره های داخل قالپاق برسد و آنها را تمیز کند

موتورشویی با بخار

در ادامه آموزش کارواش بخار و بعد از اتمام داخل شویی به سراغ موتورشویی می رویم

موتور معمولا چربی و کثیفی عمیق تر و بیشتری دارد و قسمت های برقی حساس

پس باید با دقت بیشتری کار را انجام داد قسمت های برقی بهتر است با پلاستکی پوشیده شود مقداری مواد شوینده روی قسمت های چرب تر اسپری کنید و با بخار و دستمال همه جا را تمیز کنید

این مطلب را هم بخوانید: دستگاه کارواش بخار فوری چگونه کار می کند

همه جا را خوب بررسی کنید و ببینید کثیفی باقی نمانده باشد

همزمان می توانید همه قسمت ها را تمیز کنید دستگاه هایی که چندین نازل خروجی دارند این امکان را برای شما فراهم نموده اند که سه تا چهار شلنگ به آنها وصل کنید و چند نفره از آنها استفاده کنید

افراد با تجربه، روش و سبک خودشان خودرو را تمیز می کنند.

برخی کارواش داران ترجیح می دهند ابتدا ماشین را کاملا با آب شستشو دهند و کثیفی های سطحی آن را بگیرند و در مرحله بعد، از بخار برای جلادهی شفافیت ضدعفونی و آهاردهی استفاده کنند.

بخار مزایای خود را دارد و نمی توان آن را با آب مقایسه کرد زیرا هر کدام به نوبه خود تمیزکنندگی را انجام می دهند

ما می گوییم بخار مصرف آب را کاهش می دهد در عوض مصرف سوخت بالا می رود

به هر حال باید شرایط کار خود را بسنجید و انتخاب کنید

به عنوان مثال بخارشو برای نمایشگاه های اتوموبیل مناسب است چون می خواهند آبریزی نداشته باشد و خودرو تمیز و براق شود.

آموزش موتورشویی کارواش بخار

9 مرحله شستشوی خودرو در کارواش بخار

از آنجایی‌که شستن خودرو زمان زیادی لازم دارد، مالکین زیادی ترجیح می دهند تا بجای اینکه خودشان شخصا عمل شستشوی خودرو را انجام دهند اینکار را به متخصصین این کار یعنی کارواش داران بسپارند.

لازم است تا پرسنل کارواش همگی با مراحل مختلف شستشوی خودرو به‌خوبی آشنا باشند تا بتوانند هر خودرو را به بهترین وجه ممکن تمیز نموده و رضایت مشتری را فراهم آورند. در ادامه مراحل شستشوی خودرو در یک کارواش بخار بیان خواهد شد.

مراحل شستشو کارواش بخار

1- مشخص کردن نوع شستشو وسایل مورد نیاز کارواش

در مرحله اول شما باید مشخص نمایید چه قسمت‌هایی از خودرو نیاز به شستشو دارد. برای اینکار نیازهای مشتری بسیار مهم است. باید قبل از انجام هرکار از رضایت مشتری اطمینان حاصل نمائید درغیر اینصورت ممکن است برای شما مشکلاتی پیش بیاید. همچنین در این مرحله وسایلی که برای انجام شستشو خودرو بصورت کامل نیاز دارید مشخص نمایید و قبل از انجام کار، آنها را تهیه نمایید.

2- تخلیه خودرو

در صورتی که توشویی خودرو جزء سرویس‌های مورد نیاز مشتری باشد، باید از وی خواست تا تمام وسایل خود را از داخل خودرو بردارد. وسایل کوچک ممکن است در حین شستشو جابجا شده یا بوسیله جاروبرقی مکیده شود. از مشتری بخواهید تا همه وسایل اضافی و شخصی داخل خودرو را بردارد.

3- بررسی میزان کثیفی خودرو و برآورد زمان شستشو

با یک بررسی دقیق مشخص نمائید خودرو چقدر کثیف است و چه کارهایی باید برای تمیز شدن انجام شود. آیا لازم است از آب نیز استفاده شود. شوینده های شیمیایی مورد نیاز کارواش کدامند؟ استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن این خودرو لازم است یا نه؟

بر اساس مشاهدات حضوری و میزان کثیفی خودرو سعی نمائید زمان تقریبی شستشوی خودرو را تخمین بزنید و در اختیار مشتری بگذارید. حتی الامکان مقداری زمان بیشتر در نظر بگیرید تا در صورت بروز مشکل در حین شستشو مالک خودرو بابت تاخیر شاکی نشود.

4- نظافت خودرو بصورت خشک

اگر مشتری شما خدمت توشویی خودرو را درخواست کرده است بهتر است قبل از هر کاری داخل خودرو جاروبرقی کشیده شده و آشغال‌های درشت از داخل آن برداشته شود و برای مرحله شستشو فقط بخارگیری باقی بماند.

5- انجام پیش شستشوی خودرو

در صورت کثیفی زیاد خودرو لازم است تا کارهایی بعنوان پیش شستشو انجام شود. تمیز کردن گل و لای خشک با بخار ممکن است زمان زیادی ببرد. همچنین در صورتی که برس گلی شود و آن را بر سطح خودرو بمالید روی خودرو خش می اندازد.

پس بهتر است ابتدا با احتیاط و بوسیله آب گرم گل و لای خودرو شسته شود.

مطالب پشنهادی:

راهکارهای افزایش سرعت شستشوی خودرو با کارواش بخار

کارواش بخار فوری

6- موتورشویی خودرو

موتورشویی خودرو

درصورتی که مشتری متقاضی خدمات موتورشویی با بخار نیز هست قبل از شستن بقیه خودرو ایتدا بهتر است موتورشویی انجام شود. بدلیل نوع کثیفی موتور خودرو که معمولا چربی و جرم سخت است لازم است برای انجام این مرحله تا حد امکان مکان جداگانه ای در نظر بگیرید.

7- توشویی خودرو

همه قسمت های داخلی خودرو را به‌دقت و با کمک بخار تمیز نمایید. درصورت وجود لکه های سخت مانند چربی، موادغذایی می‌توانید از شوینده‌های مجاز برای شستشوی آنها کمک بگیرید تا نتیجه بهتری بدست آورید. خاصیت ضدعفونی کنندگی و حذف بوی بد داخل خودرو بعد از شستشو با بخار یکی از مزایایی اصلی کارواش بخار می باشد که می توانید در این قسمت رضایت کامل مشتری را بدست آورید.

مطلب پیشنهادی:

توشویی خودرو با دستگاه کارواش بخار

روش های شستشو و ضدعفونی کشتارگاه ها و کارخانجات مواد غذایی

8- روشویی خودرو

یکی از مهمترین مراحل شستشوی خودرو شستشوی بدنه خودرو می باشد. بدنه خودرو ظاهر آن است و افراد در نظر اول تمیزی بدنه خودرو برایشان جلب توجه خواهد کرد. پس تا حد امکان در این مرحله وسواس بخرج بدهید و همه قسمت ها را بخوبی تمیز نمایید. می توانید از دستمال یا برس مخصوص برای بهتر شدن نتیجه شستشو بهره بگیرید.

9- بازبینی مجدد خودرو

بعد از انجام مراحل کار، خودرو را بدقت بررسی نمایید تا کوچک ترین اثری از کثیفی نباشد. می‌توانید در این مرحله از نظرات مشتری تا حدی بهره بگیرید. در این صورت مشتری رضایت خاطر بیشتری از کار شما خواهد داشت. 9 مرحله شستشوی خودرو در کارواش بخاربیان شد،صرف یادآوری باید بگوییم از فواید کارواش خصوصا کارواش بخار صرفه جویی در مصرف آب، بحران این زمان است.

 

عوامل موثر در بالا بردن کیفیت شستشو با کارواش بخار

در هنگام استفاده از کارواش بخار رعایت برخی نکات موجب بالا رفتن  کیفیت تمیز کردن خواهد شد برای عوامل موثر در بالا بردن کیفیت شستشو با کارواش بخار باید توجه کرد که هدف از استفاده از کارواش بخار نمی تواند تنها شستشو باشد.

بلکه کارواش بخار مزایای بسیار زیادی دارد که استفاده از آن را در اولویت قرار می دهد. در مطالب مختلف در مورد مزیت برتر شستشوی خودرو با بخار بحث شده است.

همچنین مقایسه هزینه و سود انواع مختلف کارواش هم بسیار جالب توجه خواهد بود.

استفاده از دستگاه های کارواش بخار در هر مرکز شستشوی خودرو می تواند مشتریان جدیدی به همراه داشته باشد یا مشتریان فعلی را به مشتریان ثابت تبدیل کند.

بخار خط و خش روی بدنه خودرو را تا حد زیادی رفع می کند. جلای خاصی به بدنه خودرو می دهد، همه قسمت های مورد شستشو را بطور کامل ضدعفونی می کند و مزایایی از این قبیل منحصر به بخار هستند.

نکته قابل توجه این است که در روشویی خودروهایی که خیلی کثیف هستند لازم است بخار با رطوبت بالا مورد استفاده قرار بگیرد.

بدلیل اینکه گل و لای سنگین با بخار خشک بخوبی تمیز نمی شود و زمان زیادی طول می کشد استفاده از بخار تر به صرفه تر است. در ادامه مواردی که می تواند به نتیجه بهتر در بخارشویی کارواش بیانجامد آوردیم.

بخارشویی قسمت های مختلف خودرو بصورت جداگانه

در هر نوع شستشویی برای نتیجه بهتر است قسمت های مختلف خودرو بصورت جداگانه و مرحله به مرحله شستشو شود. این قسمت ها می تواند به این صورت باشد:

  • سقف خودرو
  • شیشه های خودرو
  • درب ها و کاپوت و صندوق عقب خودروی سواری
  • زیر درب های خودرو، لاستیک ها، سپر و گلگیرها

انتخاب ترتیب این شستشو از بالا به پایین نتیجه بهتری خواهد داشت. سقف خودرو است که معمولا کثیفی زیادی ندارد بهتر است در ابتدا تمیز شود.

در صورتی که سقف در مرحله پایانی شسته شود همان مقدار اندک کثیفی بر روی بدنه و مخصوصا شیشه های خودرو ریخته و باعث کثیفی مجدد آنها خواهد شد.

شستشوی شیشه های خودرو با بخار این مزیت را دارد که بعد از خشک شدن لکه آب بر روی آن باقی نمی ماند.

بقیه قسمت های خودرو همانطور که قبلا بیان شد بهتر است با بخار تر شستشو شوند تا سرعت کار بالاتر باشد. مخصوصا در صورت داشتن کثیفی زیاد استفاده از بخار خشک به صرفه نمی باشد.

مطلب مرتبط : ویژگی های بخار تولیدی دستگاه کارواش بخار برای نتیجه مناسب کدام هستند؟

استفاده از نوع شستشوی مناسب

بخار دستگاه کارواش بخار در دو نوع بخار خشک (بخار سوپر هیت) و بخار تر دسته بندی می شود. بخار خشک رطوبت کمتر از 5 درصد دارد و برای کاربردهای مثل توشویی و موتورشویی مناسب است. اما رطوبت بخار تر بیشتر بوده و برای روشویی مناسب است.

کلیپ مرتبط : فیلم شستشوی ماشین با بخار و برس مخصوص

استفاده از بخار تر در شستشوی موتور خودرو باعث صدمه  به قسمت های الکترونیکی آن خواهد شد. توشویی با بخار نیز علاوه بر اینکه رطوبت و خیسی زیادی به همراه خواهد داشت ممکن است باعث خراب شدن قطعات الکترونیکی داخل خودرو شود.

کلیپ مرتبط: فیلم موتورشویی ماشین با دستگاه بخار فوری ژنراتوری

تولید بخار با فشار مناسب

فشار مناسب بخار تولیدی دستگاه کارواش بخار
هر چه فشار بخار خروجی دستگاه کارواش بخار بهتر باشد کیفیت شستشو بالاتر خواهد رفت.

تولید بخار در دستگاه کارواش بخار ژنراتوری بر خلاف دیگر دستگاه های کارواش بخار بصورت مداوم می باشد یعنی هیچ گاه از لحاظ تولید بخار مشکلی نخواهید داشت.

در انواع دیگر پس از اتمام بخار دستگاه یا کاهش سطح آب به درون منبع دستگاه آب سرد بطور خودکار اضافه خواهد شد به همین دلیل برای دقایقی تولید بخار متوقف می شود تا آب دیگ مجدد به جوش بیاید و بخار تولید شود.

تفاوتهای دستگاه کارواش بخار ژنراتوری تولید صنایع دما بخار مشهد و دیگر دستگاه های کارواش به طور کامل در مطلبی با عنوان انتخاب و خرید بهترین کارواش بخار بیان شده است.

temp

دمای مناسب بخار

سوال اصلی اغلب خریداران و مشتریان کارواش بخار این است : آیا کارواش بخار به رنگ خودرو آسیب می زند؟ دمای خروجی دستگاه کارواش بخار می تواند 160 تا 180 درجه سانتی گراد باشد.

رنگ بدنه خودرو میتواند دمایی در حدود 200 درجه سانتی گراد را تحمل نماید به همین دلیل بخار هیچگونه خطری برای رنگ بدنه خودرو ندارد.

حتی دمای بالای بخار در مقایسه با آب داغ  و شکل گازی آن باعث تمیز ی نانومتری همه قسمت های مورد شستشو خواهد شد .اصطلاح کارواش نانو بخار نیز به همین دلیل رایج  است.

نحوه استفاده از بخار

با توجه به نوع استفاده از بخار نتیجه فرق خواهد کرد برای نتیجه بهتر باید بخار در فاصله مناسبی از سطح مورد نظر قرار بگیرد، درجه پاشش بخار هم اهمیت زیادی دارد. درجه مناسب باعث تمیز تر شدن سطح مورد شستشو خواهد شد.

قسمت هایی مثل بلندگو و باند پخش نباید به طور مستقیم تحت پاشش بخار قرار بگیرد وگرنه ممکن است آسیب ببیند و در نهایت فشار بخار باید مناسب باشد.

فشار بخار دستگاه کارواش بخار ژنراتوری قابل تنظیم است و برای سطوح مختلف می توان با توجه به کثیفی درجه آن را کم و زیاد کرد.

امیدواریم مقاله عوامل موثر در افزایش کیفیت شستشو با کارواش بخار برای شما مفید  باشد.

۱ نظر

  • من گاز ندارم یعنی از گاز خونه لوله
    کشی کردم و استفاده میکنم گازوئیل
    هم به سختی شاید بتونم تامین کنم
    ولی آب و برق ۳ فاز دارم بنظر شما
    بهتره چه نوع کارواشی تاسیس کنم
    کارواش بخار یا واتر جت؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.