لوگو دما بخار

8 مزیت برتر شستشوی خودرو با بخار

8 مزیت برتر شستشوی خودرو با بخار

کارواش بخار، فرایند استفاده از بخار برای تمیز کردن بیرون و داخل خودرو است. در طول دهه ها، بخار بخاطر اثربخشی و قدرت ضدعفونی کنندگی، بخش مهمی از صنعت شست و شو بوده است. استفاده از بخار قطعاً روش سنتی تمیز کردن اتومبیل نیست، اما ما می خواهیم به شما بگوییم که بسیار مؤثرتر از روش های دیگر است. در این مطلب ضمن بیان مزایای کارواش بخار این نوع کارواش را با انواع دیگر کارواش مثل سنتی و  اتوماتیک مقایسه می کنیم.

چرا از بخار برای تمیز کردن ماشین استفاده کنیم؟

  1. به اندازه 4 لیتر آب در هر شستشوی خودرو مصرف می شود.
  2. فاضلاب بسیار کمی تولید می گردد.
  3. خاک، لکه ها و روغن را از بین می برد.
  4. سطوح را ضدعفونی می کند.
  5. لکه ها را از روی صندلی های ماشین در زمان کم و با استفاده از آب کمتر پاک می کند.
  6.  تمام قسمت های ماشین از جمله داخل، بیرون، محفظه موتور، درب ها، کف پوش ها، تایرها، صندلی ها، چرخ ها و  قسمت های غیر قابل دسترس مانند گوشه ها، کانال کولر را به راحتی تمیز می کند.
  7. نیاز به پاک کننده های شیمیایی را کاهش می دهد.
  8. زمان صرف شده جهت سایش بدنه خودرو کاهش می یابد.
  9. بدون به جا گذاشتن رطوبت خودرو را می شوید.
  10. به اجزای حساس موتور آسیب نمی رساند.
  11. همچنین از خراشیدگی جلوگیری می کند و هرگز لکه ای باقی نمی گذارد.

 

  • عدم تولید پسآب
  • از بین بردن گرد و خاک، چربی و لکه
  • بو زدایی
  • ضدعفونی کردن
  • پاک کردن لکه ها از قسمت های پارچه ای داخل ماشین در کمترین زمان ممکن و با مصرف آب بسیار کم
  • قابلیت استفاده از بخار برای تمام قسمت های ماشین. مانند داخل شویی، بیرون شویی، موتور شویی، شستشوی درها، تایرها، کف پوش های ماشین، صندلی ها، چرخ ها و رینگ ها، درزها و قسمت هایی که دسترسی به آنها سخت است.
  • کاهش زمان شستشو به خاطر کاهش زمان تمیزکاری
  • کاهش استفاده از مواد شوینده شیمیایی
  • عدم کثیف و خیس شدم محیط و کاربر
  • عدم یخ زدگی در هوای سرد
  • سازگار با محیط زیست

چرا بخارشو برای داخل شویی مناسب تر است؟

این روش جدید تمیز کردن خودروها بسیار موثر و مقرون به صرفه است و اتومبیل شما را مانند گذشته درخشان خواهد کرد.

شست و شوی خودرو با بخار

دستگاه بخار فرصتی برای شروع حرفه کارواش شما با سرمایه کوچک است که می تواند سود بیشتری بدون نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ، مجوزهای ویژه و تجهیزات گران قیمت فراهم کند. دستگاه کارواش بخار، سازگار با محیط زیست، اقتصادی و به صرفه و بدون فاضلاب است.

بخار یک راه حل کامل جهت شست و شوی ماشین است. هنگامی که بخار به داخل خودرو می آید، نه تنها کاملا تمیز می کند، بلکه پاکسازی و ضد عفونی نیز می کند! استفاده از آن برای همه قسمت های خودرو مناسب است. به طور مثال موتورشویی با بخار و صفرشویی خودرو با بخار به راحتی امکان پذیر است.

با این حال، مسلما بهترین ویژگی کارواش بخار، سازگاری با محیط زیست است. برای شستن یک ماشین با بخارشو، آب بسیار کم مصرف می شود و فاضلاب کمی تولید می گردد. در حقیقت، شما شگفت زده خواهید شد که بخار بدون استفاده از مواد شیمیایی چه قدر در شستن ماشین شما موثر است.

هنگام انتقال مسافران از محلی به محل دیگر، ضروری است که هر راننده سفری تمیز و راحت برای آنها ایجاد کند و یا ریسک کند و آنها را در آینده از دست بدهد. در نتیجه، بسیاری از شرکت ها بخارشویی را انتخاب کرده اند تا نتیجه های شست و شوی ماندگار و عالی را تضمین کنند.

دستگاه کارواش بخار از لنس بخار برای شستشو و تمیز کردن بخش های خارجی و داخلی خودرو استفاده می کند. لنس بخار کاملا ایمن است و می تواند در تمام سطوح ماشین استفاده شود و به هیچ وجه لکه یا ردی به جا نمی گذارد.

 

فواید و مزایای کارواش بخار برای توشویی و روشویی خودرو

بخار طبیعی است. بخار مانند مواد شوینده مضر نیست. کارواش بخار مزایایی دارد که به سادگی و توسط راه های معمولی شستشوی ماشین قابل دستیابی نیست. بخار قابلیتی منحصر بفرد برای تمیز کردن و شستشوی خودرو شما فراهم می کند. همچنین بخارشویی باعث کشتن میکروب‌ها و ویروس‌ها، باکتری‌های ساس و حشرات موذی، کپک و سایر جانوران ریز و میکروسکوپی می شود. تمیزکردن با بخار به طور ویژه یکی از بهترین و محبوب ترین روش ها برای تمیز کردن ماشین شما به شیوه‌ای سازگار با محیط زیست است.

کارواش بخار حامی محیط زیست

این شامل تمیز کردن سطح خارجی و داخلی خودرو (در اصطلاح روشویی و توشویی) است. همچنین باعث می شود خودرو شما ظاهر جدیدی داشته باشد و همه این‌ها بدون استفاده از مواد شیمیایی که می تواند به سلامت انسان و مخصوصا بچه ها و خردسالان آسیب بزند انجام می شود.

کارواش بخار آب بسیار کمتری نیاز دارد و به راحتی می تواند اجزای مختلف ماشین را با مقدار اندک آب تمیز نماید. بنابراین با تمیز کردن به وسیله بخار حتی نگران باقی ماندن رطوبت و آب در مناطق مختلف حساس خودرو مانند اجزای الکتریکی از جمله سیستم صوتی یا GPS نباشید. مزایای مختلف در استفاده از بخار در داخل و خارج خودرو شما وجود دارد.

مزایای روشویی خودرو با بخار

فواید کارواش بخار

تازه نگه داشتن رنگ خودرو و جلادادن به خودرو

در کارواش بخار به استفاده از برس‌های سخت و مواد ساینده نیازی نیست. این مورد کمک می کند تا رنگ خودرو تازه و بدون خراش نگه داشته شود. در فرآیند شستشو و کارواش سنتی معمولا از مواد شیمیایی و برس ها استفاده می شود که ممکن است به رنگ خودرو آسیب بزند و در نهایت بعد از اتمام کار رنگ خودرو مات و کدر می شود.

با توجه به عدم استفاده از برس سطح خودرو دست نخورده باقی می ماند و هیچ نوع خش روی خودرو بوجود نمی‌آید. در عین حال بعد از شستشو با بخار رنگ خودرو درخشان، براق و نو می شود.

نظافت خودرو بابخار
مطلب پیشنهادی: آیا کارواش بخار به رنگ خودرو آسیب وارد می کند؟

عدم وجود فاضلاب و پس آب شیمیایی خطرناک

مزیت اصلی بخارشویی و کارواش بخار این است که هیچ ماده شیمیایی و مضر در این فرآیند استفاده نمی شود. مواد شیمیایی نه تنها خاک را از بین می برد بلکه باعث از بین رفتن محیط زیست و آب‌های زیرزمینی می شود. شستشو با بخار به هیچ عنوان ضرر زیست محیطی ندارد. پس می تواند یک فرصت عالی برای نزدیک شدن به طبیعت برای انسان باشد.

مطلب پیشنهادی : 5 مرحله نظافت داخل خودرو از مو و فضولات حیوانات بوسیله کارواش بخار

 

عدم خط و خش انداختن بر روی پنجره خودرو

زمانی که از مواد شیمیایی استفاده می‌شود ممکن است به شیشه خودرو آسیب وارد کند. اما در تمیز کردن با بخار بدلیل لطافت بخار پنجره ها بطور طبیعی تمیز شده و نتیجه کار شیشه های خودرو بدون لک و تمیز و صاف است. علاوه بر این بخارشویی موم، قیر، چربی و هر گونه جرمی را از بدنه، قالب و ضربه‌گیرهای اطراف خودرو پاک می کند.

 

مزایای توشویی خودرو با بخار

  • انواع بوها با بخارشویی از بین می روند.
  • لکه های ناشی از حضور حیوانات اهلی، سیگار کشیدن، کپک زدگی و هر گونه کثیفی را می توان با بخارشویی از بین برد.
  • قسمت های پارچه ای به سرعت و بصورت عمیق تمیز شده و ظاهر نو به خود می گیرند.
  • بلافاصله بعد از بخارشویی سطح مورد شستشو خشک است.
  • مناطقی که شستشوی آن مشکل است مانند داخل داشبورد، دریچه کولر، دسته صندلی، جای لیوان به راحتی و در عرض چند دقیقه تمیز می شوند.

فواید کارواش بخار
انتخاب کارواش بخار برای شستشوی خودرو در واقع یک انتخاب عالی است. درجه حرارت بالای بخار در حین شستشو باعث دفع میکروب ها و هرگونه جانوران موذی ریز و استریل کردن داخل خودرو می شود.

همچنین بدلیل گازی شکل بودن بخار هرگونه ویروس و باکتری معلق در هوا را می کشد و بوی بد فضای داخل خودرو را از بین می برد. بخارشویی و تمیز کردن با بخار باعث تمیز و نو شدن خودرو شده و محیطی کاملا امن و سالم برای خانواده بوجود می آورد. در شستشو با بخار بدلیل عدم ایجاد فاضلاب زیاد نیازی به حفر چاه فاضلاب نیست و با توجه به نیاز نداشتن مواد شوینده سازگاری کامل با محیط زیست دارد.

 

مزایای موتورشویی خودرو با بخار

از بین تمام روش هایی که می توانید محفظه موتور خود را تمیز کنید، بهترین نتیجه را با تمیز کردن بخار خواهید داشت. بخار، که در دما و زاویه مناسب اعمال می شود، در از بین بردن مواد حاصل از گرد و غبار و باقیمانده مواد غذایی که عمیقاً بین گوشه ها و شکاف های کوچک قرار گرفته اند، قدرتمند است.

همچنین کارواش بخار ایمن‌تر است زیرا مانند اسپری‌های آب با فشار بالا و پاک‌کننده‌های شیمیایی که به اجزای حساس موتور مانند سیم‌کشی‌های الکتریکی و حسگرها آسیب می­ رسانند، ضرری ندارند. از آنجایی که با شستشوی معمولی فقط کسری از مقدار آبی که معمولا مصرف می کنید استفاده می کنید، تمیز کردن با بخار نیز انتخاب مقرون به صرفه تری است.

چرا بخارشو برای موتورشویی مناسب تر است؟

مزایای تمیز کردن موتور خودرو با بخار

ایمنی

به دلیل پوسته پوسته شدن قطعات فلزی در هنگام تماس، محصولات جانبی احتراق سوخت و آلاینده‌های موجود در روغن، لکه‌ها و زباله‌ها به مرور زمان روی سطوح موتور جمع می‌شوند. تمیز کردن محفظه موتور در فواصل منظم به شما این امکان را می دهد که نشت را زودتر تشخیص دهید و از آتش سوزی موتور جلوگیری کنید. تمیز کردن موتور ماشین با بخار چیزی بیش از این است که ماشین شما را خوب جلوه دهد، این شستشو یک موضوع ایمنی است.

افزایش طول عمر

افزایش طول عمر به این معناست که اگر موتور وسیله نقلیه شما با بخار خشک در فواصل منظم تمیز و چربی گیری شود، اجزای موتور از زنگ زدگی و گرفتگی در امان می مانند که همین امر بر عملکرد و طول عمر موتور تاثیر بسزایی دارد و راندمان کاری خودرو را بالا می‌برد.

تشخیص زود هنگام

از طریق فرآیند شستشو با بخار می توانید منبع هر نوع نشت مایع را شناسایی کنید. متخصصان بیشتر آتش سوزی های موتور را به نشت های ناشناس نسبت می دهند که تشخیص زود هنگام می تواند از چنین رویدادی جلوگیری کند.

اما اگر گرد و غبار یا چربی سطح موتور را پوشانده باشد، چگونه می توانید نشت را تشخیص دهید؟ در اینجا هم دستگاه های بخار قدرت و برتری خود را نشان می‌دهد. بخار می تواند ظاهر موتور را بهبود بخشد و ارزش فروش مجدد آن را افزایش دهد. برخی از مردم بر این باورند که تمیز کردن موتور خودرو تلاشی برای پوشاندن عیوب آن است.

ما غیر از این فکر می کنیم. یک موتور ماشین تمیز این پیام را می فرستد: این ماشین به خوبی نگهداری می شود، دوست داشته می شود و محافظت می شود، بنابراین برای مدت زمان طولانی تری زیبا و کاربردی خواهد بود.

 

عدم نیاز به مواد شوینده شیمیایی و سازگار با محیط زیست

همانطور که در طول توضیحات در مورد دستگاه کارواش بخار گفته شد، معمولا این دستگاه هنگام استفاده نیازی به مواد شوینده ندارد و فقط زمان شستشو با بخار به یک دستمال که ترجیحا دستمال نانو باشد کافی است، زیرا زمانی که بخار به سطح خودرو برخورد می‌کند و کثیفی ها را از بین می برد، یک دستمال نیاز است که کثیفی ها را همراه بخار آب حاصل جمع کند.

زیبایی

استفاده از بخار در شستشوی خودرو باعث یک جلا و زیبایی منحصر بفردی می شود که وسیله نقلیه شما را در حد یک خودرو صفر براق می‌کند.

 

پاک کردن لکه های سخت از قبیل قهوه و نوشابه

همانطورکه میدانید لکه های بسیاری روی صندلی و دیگر اجزای خودرو وجود دارد که بر اثر خوردن و آشامیدن در خودرو به وجود می آید که پاک کردن آنها بسیار دشوار و دردسر ساز است، در اینجا دستگاه کارواش بخار به کمک ما می آید و لکه های سخت مانند چربی های حاصل از غذا یا لکه های مانده، حاصل از قهوه و نوشابه را براحتی از بین می برد بدون آن‌ که به فرش های ماشین یا روکش صندلی ها آسیبی وارد شود.

از بین بردن بوی بد داخل ماشین

ممکن است وسیله نقلیه شما بر اثر عواملی چون وجود حیوان خانگی و یا بقایای خوراکی هایی که در گوشه و کنار خودرو مانده و کپک زده است، بوی بدی بدهد که راهکار این مسئله هم کارواش نانو بخار است.

زیرا بخار بدون ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی ناشی از مواد ضدعفونی کننده  با خاصیت ضدعفونی کننده ای که دارد هم خودرو شما را ضدعفونی می کند و هم شما را از شر بوهای بد خلاص می کند.

 مصرف کم آب

کارواش های بخار فوری، آب بسیار کمی نسبت به کارواش های سنتی مصرف می‌کنند. براحتی می‌توان تخمین زد نسبت مصرف آب در دستگاه های کارواش بخار 1 به 25 است. نتیجه می گیریم که این دستگاه ها از نظر هزینه آب نسبت به کارواش های معمولی بسیار مقرون به صرفه هستند و از نظر رقابتی قابل مقایسه نیستند. از این جهت در شرایط کمبود آب در کشور بسیار سازگار با محیط زیست هستند.

 

تمیز کردن منافذ غیر قابل دسترس

از آنجایی که بخار خاصیت گازی دارد و می‌تواند به همه نقاط غیر قابل دسترس از جمله دریچه های هوا، منافذ اطراف کنسول و رادیو و سیستم پخش ماشین و ….  نفوذ پیدا کند و آلودگی ها و میکروب‌های ریز را که در این منافذ وجود دارند، از بین ببرد. این خاصیت یک مزیت و برتری بسیار خوب و غیر قابل رقابت با کارواش های معمولی است. زیرا در کارواش های معمولی امکان تمیز کردن و ضدعفونی کردن این منافذ وجود ندارد.

مقایسه انواع مختلف کارواش

مزایا

کارواش سنتی

کارواش اتوماتیک

کارواش بخار

صرفه جویی در مصرف آب
فاضلاب کمتر
شست و شوی راحت درزمستان
بیرون شویی، موتورشویی و صفرشویی با دسترسی به مناطق سخت
بدون خراش و آسیب به بدنه خودرو
ضدعفونی کننده، ازبین برنده بو و روغن
بدون مواد شیمیایی
قابلیت سیار(در محل)
صرفه جویی در فضای کار
محافظت از محیط زیست
زمان کمتر جهت شست و شو
نیاز به مواد شوینده کم

کاربردها و مزایای بخار برای نظافت وسایل نقلیه

برای دهه ها است که بخار به خاطر مؤثر بودن و خاصیت ضدعفونی کردن به عنوان مؤلفه ای حیاتی برای نظافت در صنایع مختلف در نظر گرفته شده است. نظافت با بخار برای ماشین ها، اتوبوس ها، قطارها و هواپیماها نیز بسیار مؤثر و مفید است. لذا امروزه بیشتر از گذشته شاهد استفاده از بخار برای نظافت این وسایل نقلیه هستیم.

از آنجا که یکی از کاربردهای گسترده بخار در صنعت کارواش بخار یعنی نظافت ماشین هاست به مقایسه روش های مختلف کارواش پرداخته و مزایای هر یک را بیان می کنیم. همچنین اشاره خواهیم کرد که چرا استفاده از کارواش بخار اینقدر محبوب و گسترده شده است.

مقایسه انواع مختلف کارواش از لحاظ مزایا

شستشو با بخار شستشوی خشک با استفاده از مواد شیمیایی شستشو با آب فشار بالا شستشوی اتوماتیک ماشین
* * صرف جویی در مصرف آب
* * نبود پساب آلوده ناشی از شستشو
* * قابلیت شستشو در هوای سرد و یخبندان
* شستشوی داخل و خارج ماشین، موتور ماشین و نقاطی با دسترسی سخت
* عدم خش انداختن روی سطوح
* ضدعفونی کردن، بو زدایی و جلا دهی
* * عدم استفاده از مواد شیمیایی
* * کارواش سیار
* صرفه جویی در فضا
* سازگار با محیط زیست
*

*

صرفه جویی درزمان

تاثیر کارواش بخار در جلای رنگ خودرو

بخار با نفوذ حداکثری در بدنه خودرو باعث حذف شدن و شستشوی هرگونه جرم و کثیفی کوچک و ناچیز بر روی بدنه خودرو خواهد شد. بنابراین بعد از شستشو با بخار سطح بدنه یا هر سطح مورد شستشوی دیگر جلای فوق‌العاده ای خواهد یافت. در اصطلاح کارواش داران رنگ خودرو باز می‌شود به همین دلیل رضایت مشتری پس از شستشو با بخار کاملا مشهود خواهد بود.

جلای رنگ خودرو

امکان استفاده از بخار تر و بخار خشک و حتی آبگرم در دستگاه کارواش

استفاده از سه نوع حالت شستشوی متفاوت به اپراتور کارواش اجازه می‌دهد تا در هر مرحله با توجه به میزان کثیفی خودرو و جنس و موقعیت سطح مورد شستشو بهترین گزینه را انتخاب نماید. مثلا برای شستشوی بدنه بسیار کثیف و پر از گل و لای بهتر است قبل از بخارشویی ابتدا با آب پرفشار سطح مورد نظر شسته شود در غیر اینصورت شستشو با بخار ممکن است زمانبر باشد یا در شستشوی صندلی‌های خودرو بهترین گزینه استفاده از بخار خشک است.

بخار خشک رطوبتی بر روی سطح صندلی‌ها باقی نمی‌گذارد و بعد از چند دقیقه داخل خودرو کاملا خشک و قابل استفاده شده است. اما در صورتی که قصد پالیش و خش‌گیری خودرو را دارید بهترین گزینه استفاده از بخار تر پرفشار است.

 

3 فایده عدم استفاده از مواد شیمیایی در کارواش بخار

یکی از مهم ترین مزیت های کارواش بخار مصرف بسیار کم مواد شوینده شیمیایی در حین شستشوی خودرو می‌باشد. روش‌های شستشوی خودرو در کارواش به مرور زمان دچار تغییرات زیادی شده است. نوع شستشو، وسایل کارواش و همچنین مواد شوینده مورد استفاده در این مراکز تغییر کرده اند.

مواد شوینده یک جزء ناشدنی در هر فرآیند شستشوست. اما مشکل عمده آنها عدم سازگاری با محیط زیست است. ترکیب بکار رفته در این محصولات بعد از استفاده وارد چرخه طبیعت شده و حتی بوسیله آب بکار رفته در فرآیند شستشو به آب‌های زیر زمینی وارد می‌شوند و باعث برهم زدن اکو سیستم طبیعی می شوند. هر قدر میزان استفاده از این مواد کاهش پیدا کند در نهایت تاثیر مثبت آن برای زندگی تمام افراد بشر است.

 

chemicals

استفاده از مواد شوینده شیمیایی در کارواش از گذشته تا امروز

حدود 10 سال قبل در کارواش‌ها، برای حل کردن آلودگی های خودرو از جمله گل و لای پاشیده شده از آسفالت، زنگ زدگی و جرم چربی روی بدنه خودرو از موادی مانند مانند اسید هیدروفلوراید (HF) و آمونیوم بی فلوراید (ABF) استفاده می شد که برای سلامت طبیعت و بشر بسیار مضر هستند.

بالاخره با پیگیری های جامعه بهداشت جهانی در سال 2012، این گروه شوینده ها به عنوان مواد پرخطر اعلام و استفاده از آنها ممنوع اعلام شدند. بعد از این تاریخ اکثر تولیدکنندگان مواد شوینده تمرکز و تلاش خود را متوجه تولید محصولاتی کردند که در ضمن افزایش کارائی آسیب کمتری به محیط زیست وارد نمایند. اما باز هم در هر صورت مواد بر پایه شیمیایی خطراتی دارند که قابل چشم پوشی نیست.

امروزه استفاده از تکنولوژی بخار در صنعت شستشو تا حد زیادی به این امر کمک نموده است. دمای بالای بخار و قدرت نفوذ ذرات گازی شکل بخار که بسیار بیشتر از آب است باعث می شود تا ذرات چربی و کثیفی بخوبی در بخار حل شده و با کمترین استفاده از مواد شیمیایی نتیجه بسیار رضایت بخشی بدست آید.

کاهش مصرف مواد شوینده در کارواش بخار

مزایای استفاده از کارواش بخار در محیط زیست

کارواش داران به دلایل زیر باید استفاده از مواد شیمیایی را هرچه بیشتر محدود نموده و به جای آن استفاده از بخار را مدنظر قرار دهند.

1-صرفه جویی در مصرف منابع آب

میزان صرفه جویی کارواش بخار در میزان آب مصرفی مراکز کارواش در برابر روش های سنتی کارواش و حتی مراکز کارواش اتوماتیک شستشو بر همگان ثابت شده است. میزان آب مصرفی در کارواش بخار به کمتر از یک سوم آن در کارواش های نوع دیگر می رسد. این مورد باعث تولید فاضلاب کمتری نیز می شود. در نتیجه می توان گفت یکی از مهم ترین مزیت های کارواش بخار برای محیط زیست صرفه جویی در مصرف آب است.

2-استفاده از مواد شوینده شیمیایی کمتر

همچنین برای عملکرد درست کارواش بخار و عدم رسوب گرفتگی دستگاه بعد از مدتی استفاده از دستگاه سختی گیر آب قبل از کارواش بسیار ضروری است. این موضوع ممکن است در ایتدا به نظر برسد هزینه بیشتری تحمیل کرده اما در کل با حفاظت از دستگاه در برابر تشکیل رسوب گچی و در نتیجه فشار بخار بیشتر در خروجی نازل به سرعت هزینه اولیه خرید دستگاه سختی گیر جبران خواهد شد.

نتیجه مثبت دیگری که استفاده از دستگاه سختی گیر دارد کم کردن میزان استفاده از مواد شوینده است. با کم شدن سختی آب مواد شوینده تاثیر بهتری پیدا می کنند و با مقدار کمتر استفاده از مواد شیمیایی نتیجه مناسب بدست می آید. طبق تحقیقات برای هر درجه سختی آب، اثربخشی مواد شوینده ۶ درصد کاهش می یابد.

شوینده های شیمیایی اکثرا از مواد آلاینده محیط زیست تشکیل شده اند. این مواد شوینده با ترکیبات شیمیایی موجود پس از استفاده پس آبی تولید می کنند که بشدت به محیط زیست صدمه وارد می کند و باعث آلودگی آب های سطحی و زیر زمینی می شود. در نتیجه آب های آشامیدنی کم کم به مواد شیمیایی مضر آغشته شده و جان انسان ها تهدید می گردد.

3- کم کردن هزینه های پنهان ناشی از مصرف مواد شیمیایی

استفاده از مواد شیمیایی علاوه بر اثرات مستقیم بر محیط زیست باعث ایجاد هزینه های مازاد پنهانی نیز می شوند. در ادامه این هزینه ها به تفضیل بیان خواهند شد:

  • تخریب محل کارواش به مرور زمان

مواد شیمایی تاثیر مستقیمی بر حفظ سلامت محیط کارواش دارند. بعد از مدتی سطوح بتنی و موزاییک در اثر ریزش مواد شوینده بر روی آنها دچار فرسودگی و خوردگی می شوند و در نتیجه هزینه نهایی استفاده از این مواد افزایش پیدا می کند. اما با وجود کارواش بخار علاوه بر اینکه این مواد حذف می شوند با تولید پس آب کمتر محیط کارواش در تمام مدت ظاهر مناسب تری خواهد داشت.

  • سود رسانی به محیط زیست

همانطور که بیان شد در کارواش بخار میزان استفاده از مواد شیمیایی کاهش فوق العاده‌ای خواهد داشت. همچنین در این نوع کارواش تنها ماده رها شده در طبیعت، بخار آب است که تاثیر منفی بر محیط زیست ندارد.

در صورتی که پس آب سایر کارواش ها آغشته به مواد شیمیایی متعلق به شوینده ها به دریا یا رودها متصل شود اکوسیستم آن محیط بهم ریخته و باعث از بین رفتن موجودات زنده‌ای که از آب آن محل ها استفاده می کنند می شود.

آب آلوده اگر برای آبیاری گیاهان استفاده شود و به ریشه گیاهان برسد باعث خشکی آنها شده و گیاهان که سرمایه زندگی بشری و تولید کننده اکسیژن هستند به مرور از بین می روند. مسیر و بستر جریان آب‌های آلوده نیز کم کم به مواد شیمیایی محلول در آب آغشته شده و خاک حاصلخیز  تبدیل به خاک بی خاصیت می شود که دیگر قابل کشت نیست.

کارواش بخار بدلیل استفاده از بخار آب با حرارت بالا برای پاک کردن سطوح چرب و کثیف نیاز کمتری به مواد شوینده دارد و به راحتی هر لکه ای را از بین می برد و به محیط زیست صدمه وارد نمی‌کند.

  • حفظ سلامت اپراتور

در نتیجه استفاده مداوم از مواد شیمیایی مخصوصا در حالت محلول در آب و اسپری گازی شکل خطرات زیادی برای سلامتی پرسنل کارواش بوجود می آید. این امر به مرور هزینه از کار افتادگی و بیماری پرسنل و نیاز به آموزش افراد جدید را هم تحمیل می نماید. اما با استفاده از کارواش بخار این هزینه ها به صفر می رسد.

  • کم شدن مصرف سوخت‌های فسیلی

در کارواش های بخار فوری سوپر استیم تولید صنایع دما بخار مصرف سوخت بسیار کمتر از کارواش های بخار بویلری و کارواش های آب گرم قدیمی است. به همین دلیل مصرف سوخت بسیار پایین می آید. مصرفسوخت کمتر علاوه بر کم کردن هزینه ها باعث تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای و در نتیجه آلودگی کمتر هوا می شود.

کارواش بخار دوست دار محیط زیست و حامی آن

در صورتی که پس آب سایر کارواش ها آغشته به مواد شیمیایی متعلق به شوینده ها به دریا یا رودها متصل شود اکوسیستم آن محیط بهم ریخته و باعث از بین رفتن موجودات زنده‌ای که از آب آن محل ها استفاده می کنند می شود.

آب آلوده اگر برای آبیاری گیاهان استفاده شود و به ریشه گیاهان برسد باعث خشکی آنها شده و گیاهان که سرمایه زندگی بشری و تولید کننده اکسیژن هستند به مرور از بین می روند. مسیر و بستر جریان آب‌های آلوده نیز کم کم به مواد شیمیایی محلول در آب آغشته شده و خاک حاصلخیز  تبدیل به خاک بی خاصیت می شود که دیگر قابل کشت نیست .

کارواش بخار بدلیل استفاده از بخار آب با حرارت بالا برای پاک کردن سطوح چرب و کثیف نیاز کمتری به مواد شوینده دارد و به راحتی هر لکه ای را از بین می برد و به محیط زیست صدمه وارد نمی‌کند.

برای مشاوره و جزئیات بیشتر با کارشناسان ما در صنایع دما بخار مشهد تماس حاصل فرمایید:

05138437548-09306333410

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.