لوگو دما بخار

ویژگی های بخار تولیدی دستگاه کارواش بخار برای نتیجه مناسب کدام هستند؟

ویژگی های بخار تولیدی دستگاه کارواش بخار برای نتیجه مناسب کدام هستند؟

ویژگی های بخار تولیدی دستگاه کارواش بخار برای نتیجه مناسب کدام هستند؟ دستگاه کارواش بخار باید بتواند مقدار کافی بخار با فشار مناسب تولید نماید. همچنین دمای بخار تولیدی نیز اهمیت زیادی دارد. باید بخار حرارت مناسبی داشته باشد.

بخار باید بدون هوا و گازهای غیر کندانس باشد. همچنین آب مورد استفاده باید کاملا تمیز باشد تا بخار بدون آلودگی تولید شود و تا حد امکان رطوبت بخار کم باشد.

در ادامه هر کدام از این موارد بصورت جزیی توضیح داده خواهد شد.

  • تولید مقدار مناسب بخار

بخار تولیدی توسط دستگاه کارواش بخار باید اندازه مناسبی داشته باشد و به مقدار مناسب تامین شود تا حرارت و قدرت کافی برای شستشو داشته باشد.

اگر جریان بخار تولیدی بیشتر از اندازه معمولی باشد باعث هدر رفت انرژی و بالا بودن مصرف سوخت می گردد. در صورت کم بودن مقدار بخار نیز از کیفیت بخار کاسته خواهد شد.

بنابراین باید دبی بخار را بصورت دقیق محاسبه نموده و اندازه لوله‌ها به‌خوبی مشخص شوند.

ویژگی های بخار تولیدی دستگاه کارواش بخار

  • تولید بخار با فشار و دمای مناسب

دستگاه کارواش بخار باید بتواند بخاری با فشار و دمای مناسب تولید نماید، بخار با درجه حرارت مناسب که فشار خوبی داشته باشد می تواند به‌ راحتی انواع لکه ها را از سطوح مختلف و بخش های گوناگون خودرو به خوبی تمیز نماید و با نفوذ به جرم خودرو آلودگی های موجود را بطور عمقی از بین ببرد، در نتیجه بعد از شستشو رنگ خودرو جلای خوبی پیدا می کند.

دما و فشار پایین‌تر از حد مجاز باعث افت نتیجه شستشو خواهد شد و همچنین بالا بودن آنها از حد مجاز ممکن است به خودروی مورد شستشو آسیب برساند.

مطلب پیشنهادی: اهمیت کیفیت آب بر عملکرد کارواش بخار

  • عدم وجود هوا در بخار تولیدی

دستگاه کارواش بخار باید قابلیت تخلیه هوای داخل لوله ها را داشته باشد. درهنگام راه اندازی کارواش بخار، لوله ها و تجهیزات آن پر از هوا است.

همچنین اگر قبل از خاموشی سیستم، کل مجموعه پر از بخار باشد به دلیل سرد شدن لوله ها و تشکیل کندانس، خلاء نسبی ایجاد شده و هوا بداخل لوله ها وارد خواهد شد. به همین دلیل از تله بخار در دستگاه استفاده می شود.

این تله های بخار باید بتوانند بصورت درست هوای داخل دستگاه را تخلیه نمایند. همچنین در خروجی بخار از شیرهای اتوماتیک هواگیر معمولا استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی: رمز و راز موفقیت در کارواش بخار

  • منابع دیگر نفوذ هوا به داخل سیستم بخار و کندانس

یکی از راه های دیگر ورود هوا به داخل دستگاه از طریق آب ورودی دستگاه است.همیشه مقداری هوا می‌تواند داخل آب به صورت محلول وجود داشته باشد.

یعنی همیشه مقداری اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن درون آب وجود دارد که با جوشیدن آزاد شده و به سیستم توزیع بخار وارد می شود.

وجود هوا در انتهای مسیر بخار همانند یک عایق در برابر جابجایی حرارت و گرما عمل خواهد کرد.با توجه به اصول علم فیزیک اگر داخل بخار هوا مخلوط شده باشد، درجه حرارت کاهش پیدا می‌کند.

وجود هوا در بخار موجب کاهش درجه حرارت می گردد. فشار کلی مخلوطی از گازها، برابر با فشار جزئی تک تک گازهای تشکیل دهنده مخلوط می باشد.

بعنوان مثال اگر از کارواش بخار به‌ منظور از بین بردن باکتری ها و میکروب ها در سطوح داخلی خودرو بخواهیم استفاده کنیم، حداقل دمای خاصی مورد نیاز است. همینطور برای پالیش خودرو لازم است بخار دما مناسبی داشته باشد.

آنچه در مورد کارواش بخار باید بدانید؟

 

  • پاکیزه بودن بخار

وجود رسوب داخل دیگ بخار و سطح داخلی لوله دلایل مختلفی دارد. از جمله این دلایل وجود زنگ زدگی در دیگ بخارهای قدیمی و یا وجود رسوب کربناتی در اثر سختی و سنگینی آب محل می باشد.

نا خالصی های دیگری که ممکن است در داخل سیستم بخار به چشم بخورد، براده های جوشکاری باقی مانده یا خرده های فلز بجا مانده بعد از عملیات نصب سیستم می باشد.

مجموع این رسوبات و ناخالصی ها علاوه بر اینکه به خود دستگاه آسیب می رسانند، باعث افت درجه حرارت بخار تولیدی خواهد شد. همچنین بعد از شستشو توسط کارواش بخار بر روی بدنه و شیشه خودرو لکه های رسوبی تشکیل خواهد شد.

برای رفع این مشکلات قبل از دستگاه کارواش بخار از سختی گیر استفاده می شود. همچنین لازم است قبل از هر کدام از بخش های حساس داخلی کارواش بخار یک صافی نصب شود تا اگر در حین کار دستگاه شی خارجی به هر علت وارد دستگاه شد آسیبی به قسمت های مختلف وارد نشود.

دلیل ورود این رسوب ها می تواند هریک از موارد زیر باشد:

  • عدم کارکردن درست دستگاه تولید کننده بخار و وارد شدن آب به داخل بخار
  • عدم استفاده از دستگاه سختی یگر مناسب یا عملکرد نادرست

 

مطلب پیشنهادی: کدام مدل دستگاه کارواش بخار مناسب شماست؟

  • رطوبت هرچه کمتر بخار(خشکی بخار)

درصورتی که در ساختمان دستگاه کارواش بخار مشکلی وجود داشته باشد در نتیجه عملکرد نامناسب دستگاه قطرات آب وارد بخار تولیدی خواهد شد.

همچنین ذرات دیگری از قبیل کف و مواد شیمیائی داخل آب دیگ نیز وارد بخار خروجی می شود و با تجمع در لوله ها و تجهیزات مصرف کننده منجر به کاهش راندمان دستگاه کارواش بخار خواهند شد.

اگر در بخار تولیدی قطرات آب موجود باشد، آنتالپی واقعی کم می شود و در نتیجه در جداره لوله ها و سطوح انتقال حرارت رسوب بیشتری تشکیل خواهد شد.

ذرات آب ورودی با بخار، مقاومت حرارتی لایه کندانس در سطوح انتقال حرارت را افزایش می دهد و مانع دیگری را در برابر انتقال حرارت تشکیل می دهند.

با نصب سپریتور یا جداکننده بخار میتوان هرگونه رطوبت در بخار ورودی و یا کندانس در زیر سطح لوله را تفکیک نمود. در نتیجه بخار خروجی خشکی مورد نظر را خواهد داشت.

 

نکات استفاده از کارواش بخار خشک

در این مطلب تفاوت بخار خشک و بخار مرطوب و تاریخچه بخار خشک و کاربردهای بخار خشک در کارواش و نکات استفاده از کارواش بخار خشک توضیح داده می‌شود. دستگاه کارواش بخار خشک یک محصول متمایز در صنعت شستشوی خودرو می‌باشد. قدرت پاک کنندگی بخار خشک بدلیل حرارت زیاد چندین برابر بخار مرطوب می باشد.

همچنین سطح شسته شده با بخارخشک با قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت بطور کامل خشک می‌شود. در ادامه تفاوت بخار خشک و بخار تر بیان شده و دلیل استفاده از آن در صنعت شستشو و موارد کاربرد در شستشوی خودرو بیان خواهد شد.

تفاوت بخار خشک بخار مرطوب

بخار خشک، بخاری با رطوبت خیلی کم و حرارت بسیار بالاست. میزان رطوبت بخار خشک فقط 5 تا 6 درصد است که این میزان بسیار کمتر از هوای محیط است که انسان در آن نفس می‌کشیم. در صورتی که سیستم تولیدکننده بخار به‌خوبی کار کند، می‌توان تنها از 1.5 لیتر آب مقدار زیادی بخار خشک تولید نمود.

بخار تولید شده به اندازه کافی داغ است که براحتی می‌تواند انوع میکروب‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها را از بین ببرد و همچنین روغن و جرم و کثیفی باقی‌مانده روی سطوح را پاک نماید. به همین دلیل یک ابزار ایده‌آل برای رفع انواع آلودگی‌هاست.

بخار خشک با فشار ملایم در عرض چند ثانیه از روی سطح، خشک می‌شود. این مورد تفاوت بسیار قابل توجهی با بخار با رطوبت و فشار بالا دارد و برای شستشوی هر سطحی مخصوصا پارچه‌ها ایده‌آل است.

بخار خشک با دمای بالا برای کشتن 99 درصد میکروب ها در تنها 5 ثانیه ایده‌آل می‌باشد. این نوع بخار آلاینده‌های سطحی از قبیل چربی و جرم را تحریک می‌کند. و با توجه به تولید دستگاه‌های مولد بخار قابل حمل از جمله کارواش بخار سیار می‌تواند در هر نقطه و هر زمانی استفاده شود.

مطلب پیشنهادی:

آیا دستگاه کارواش بخار متحرک برای کارواش شما مناسب است؟

محصولات صنایع دما بخار مشهد

تاریخچه تولید بخار خشک

تولید بخار خشک در ابتدا از ایتالیا و اطراف میلان شروع شد. اولین بار در دهه 1880، ایتالیایی های عاشق اسپرسو از هنر مهندسی بخار برای ساخت محبوب ترین نوشیدنی ملی خود استفاده نمودند. برای سالیان متمادی این فن آوری برای گرما دادن، خالص نمودن آب و همچنین بعنوان یک تمیزکننده طبیعی در دستگاه های تولید کننده اسپرسو بکار برده شد تا عملکرد این دستگاه بهبود یابد.

وضعیت تولید بخار خشک در حال حاضر

دستگاه تولیدکننده بخار خشک، با استفاده از یک لیتر آب معمولی در هر ساعت می‌تواند به مدت یک ساعت و بطور مداوم بخار خشک با دمای بالا تولید نماید که کاملا هرگونه آلودگی را از بین می‌برد و کلیه آلودگی‌های هر سطحی را پاک می‌کند.

قدرت بخار خشک برای پاک‌کنندگی فوق‌العاده است و براحتی هرگونه ماده مضری را تمیز می‌کند. این ویژگی برای بسیاری از وضعیت‌ها یک حالت ایده‌آل است. قدرت پاک‌کنندگی بخارخشک برای تمیز نمودن فرش و اثاثیه و لوازم داخلی منزل بسیار بالاست. لکه‌های قدیمی براحتی بوسیله این تکنولوژی تمیز می‌شوند.

بخار خشک به‌سادگی در چربی نفوذ نموده و آن را از بین می‌برد. برخلاف پاک‌کننده های شیمیایی که برای پاک‌نمودن آلودگی‌ها از حلال استفاده می‌کنند، بخار خشک بدون استفاده از مواد شیمیایی براحتی هرگونه آلودگی را از بین می‌برد.

بدلیل اینکه بعد از استفاده از بخار خشک رطوبت کمی بر روی صندلی خودرو باقی می‌ماند امکان رشد قارچ و باکتری‌ها بدلیل ماندن رطوبت به حداقل مقدار ممکن می‌رسد. با این حال با توجه به رطوبت بالا برای شستشوی سطوح حساس مانند پارچه‌های ابریشمی، پلاستیک‌های نازک یا سطوحی که پوسته پوسته شده‌اند باید مراقب بود.

علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی و ضدعفونی کنندگی بالای بخار خشک یک آفت‌کش عالی است. انواع حشرات موذی که ممکن است در لابلای فرش و موکت و درز پارچه ها وجود داشته باشند بوسیله بخارخشک براحتی از بین می روند.

کارواش بخار خشک

دستگاه کارواش بخار سه کاره

با توجه به مزایای بیان شده برای بخار خشک، دستگاه کارواش بخار سه کاره توسط صنایع دما بخارمشهد تولید شده است. این دستگاه قابلیت تولید آب گرم، بخار تر بعلاوه بخار خشک را دارد. برای مواردی که آلودگی‌های سنگین مانند گل و لای خشک شده بر روی بدنه خودرو وجود داشته باشد ابتدا توسط آب گرم پیش شستشو صورت می گیرد، سپس بوسیله بخار عملیات شستشو تکمیل می شود. بخار تر نیز برای شستشوی عمومی خودرو از قبیل بدنه استفاده می شود.

بخار خشک در کارواش دو مصرف عمده دارد که عبارتند از:

  1. توشویی خودرو با بخار
  2. موتور شویی خودرو با بخار

توشویی خودرو با بخار خشک

کارواش بخار
بخار خشک بهترین گزینه برای شستشوی داخل اتومبیل است. صندلی های و روکش های پارچه ای قسمت های مختلف خودرو براحتی توسط بخار خشک تمیز و در زمان کوتاهی خشک می شوند. سرعت عمل بخار خشک در توشویی خودرو یکی از مزیت های اصلی آن به شمار می رود. همچنین تجهیزات برقی داخل خودرو با شستشو توسط بوسیله بخار خشک بهتر است. رطوبت ممکن است باعث از کارافتادن یا عملکرد بد این قسمت ها شود.

کارواش بخار

در صورتی که مالک خودرو از حیوانات نگهداری می‌کند، بخار خشک آفت کش و ضدعفونی کننده ای منحصر بفرد برای از بین بردن آثار ناشی از حضور حیوانات داخل خودرو می باشد.

موتوروشویی خودرو با بخار خشک

موتوروشویی درکارواش بخار خشک
موتور خودرو یکی از قسمت‌های حساس در زمان شستشو می‌باشد. ممکن است با صحنه پوشاندن قسمت های برقی و حساس خودرو توسط اغلب کارواش‌داران در هنگام شستشوی موتور خودرو مواجه شده باشید. بعضی قسمت‌های برقی سیستم داخلی خودرو در اثر رطوبت ممکن است آسیب ببینند و بصورت صحیح کار نکنند.

بخار خشک بدلیل نداشتن رطوبت یک گزینه عالی برای موتوروشویی خودرو است. چربی روی موتور به راحتی توسط دمای بالای بخار خشک حل و تمیز می شود. در مقابل کمترین آسیب به قسمت های برقی و حساس موتور وارد می‌شود.

با رعایت نکات استفاده از کارواش بخار خشک بیشترین استفاده را از دستگاه کارواش بخار ببرید. در مقاله ای که لینک آن در ادامه آوردیم مزایای موتورشویی با بخار را به تفضیل بیان کردیم.

کارواش بخار

 

دستگاه جدید کارواش بخار صنعتی با بخار تر

دستگاه های جدید کارواش بخار صنعتی یک نازل خروجی مخصوص بخار تر به صورت مجزا دارد که این ویژگی در مدار فرمان توسط کلید مخصوصی از حالت بخار تر به بخار خشک تغییر می یابد.

این خروجی برای استفاده در شستشوی بدنه خودروها با بخار بسیار مفید است.

در فرآیند روشویی با بخار به دلیل اینکه استفاده از بخار خشک در زمانی که خاک و گل روی بدنه ماشین وجود دارد کاری سخت و زمان بر است با استفاده از سیستم جدید که بخار تر و آبدار تولید می کند (به دلیل وجود ذرات بخار و آبداغ) هم عمل شستشو (ذرات جامد) سریع تر انجام می شود و هم اینکه وجود آب باعث سرازیر شدن آنها به سمت پایین می گردد.

کارواش بخار فوری

در کارواش های بخاری که از بخار خشک و بدون آب استفاده می کنند برای اینکه زمان روشویی در ماشین های دارای گل و آلودگی به کمترین مقدار ممکن برسد در ابتدا فرآیند روشویی با آب انجام می شود و سپس از بخار برای جلادهی و پالیش استفاده می گردد، اما اکنون با ایجاد این سیستم جدید در کارواش های بخار صنعتی دیگر نیازی به استفاده از روشویی با آب نمی باشد.

مطلب پیشنهادی: شستشو با آب یا بخار

مراحل شستشوی خودرو با بخار تر و برس مخصوص

شستشوی گل و لای خودرو با بخار و برس مخصوص

بدون نیاز به مواد شوینده فقط با بخار

شستن چربی ماشین با برس مخصوص بخار

حتما بعد از شستشو با دستمال مناسب رطوبت را خشک کنید

جلادهی و براق کردن ماشین با استفاده از بخار

شفافیت، جلا و براقی را با قدرت پاک کنندگی بخار تجربه کنید

شفافیت و چربی زدایی با شستشوی بخار

حال می توانید عکس خود را روی خودرو ببینید

تفاوت شستشو با برس مخصوص بخار خودرو

فیلم شستشو با بخار تر

مطلب پیشنهادی:

ساخت دستگاه بخار فوری ژنراتوری به سفارش شرکت تولیدی پارس پوشاک مشهد

صادرات بخارشوی تانکر به سلیمانیه عراق

راه اندازی کارواش بخار مشهد

روش های شستشو و ضدعفونی کشتارگاه ها و کارخانجات مواد غذایی

 

برای مشاوره و جزئیات بیشتر با کارشناسان ما در صنایع دما بخار مشهد تماس حاصل فرمایید.

05138437548-09306333410

 

برای کسب اطلاعات بیشتر ازکارواش بخار مقالات مربوطه را مطالعه فرمایید:

چرا کارواش بخار؟

عوامل موثر در بالا بردن کیفیت شستشو با کارواش بخار

برای مشاوره و جزئیات بیشتر با کارشناسان ما در صنایع دما بخار مشهد تماس حاصل فرمایید:

05138437548-09306333410

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.